Ik kopieer films op m'n USB stick, en deze speel ik af via de laptop welke aangesloten is aan de TV. Hoe kan ik dit mogelijk maken zonder USB stick?

Er zal dus verbinding moeten worden gemaakt met de computer die op een andere kamer staat en hiermee kan ik de film selecteren. Liefst ook in verschillende afspeelformaten (divx, .mkv etc). Ben benieuwd of er een slimme oplossing is!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Zitten beide computers al op hetzelfde netwerk aangesloten? Ofwel hebben beide via dezelfde verbinding toegang tot internet?

Zo ja is het een kwestie van netwerk shares aanmaken.
Uitgaande van windows (vista / 7, xp is ook niet heel anders), hieronder in het linkje staat het uitgelegd op een vrij "foolproof" achtige manier.
http://www.onecomputerguy.com/windows7/windows7_sharing.htm

Zo niet zal er dus een netwerk aangelegd moeten worden. Maar de kans dat dat nog niet het geval is lijkt me erg klein dus dat zal ik nog niet meteen (uitgebreid) gaan behandelen nu.

Toegevoegd na 4 minuten:
Valt me net op dat het linkje verder niet laat zien hoe je na zo'n share aangemaakt te hebben via een andere pc op die share komt.
Dat is verder vrij eenvoudig. Je kunt bv de win verkenner openen (bv dmv rechts te klikken op start » win verkenner). Dan moet je daar Netwerk wel kunnen vinden en als het goed is dus ook de computer waarop die share is aangemaakt en dus ook de share zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een Bravia televisie hebt dan kan je via internet afspelen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan ook een mediaplayer kopen die heb ik ook, je kan dan je films recht van de computer op je mediaplayer zetten en dan afspelen op je tv
succes