Hoe kan je in win 7 een map met een wachtwoord beveiligen

Ik zou graag alleen een map met daarin belangrijke bestanden willen beveiligen met wachtwoord zou iemand kunnen helpen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Maak een nieuw kladblok bestand aan. Zet daarin de volgende code:

____

cls
@echo off
title Folder Locker
IF EXIST "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B303­09D}" GOTO UNLOCK
IF NOT EXIST Locker GOTO MDLOCKER
echo Folder gemaakt.
:CONFIRM
echo Weet je zeker dat je deze map wilt beveiligen? (Y/N)
set/p "cho="
IF %cho%==Y GOTO LOCK
IF %cho%==y GOTO LOCK
IF %cho%==N GOTO END
IF %cho%==n GOTO END
echo Invalid Choice.
GOTO CONFIRM
:LOCK
ren Locker "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B303­09D}"
attrib +h +s "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B303­09D}"
echo Folder beveiligt.
GOTO END

:UNLOCK
echo Typ je wachtwoord om je map te openen :
set/p "pass="
IF NOT %pass% == --JOUW WACHTWOORD-- GOTO FAIL
attrib -h -s "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B303­09D}"
ren "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B303­09D}" Locker
echo Folder succesvol opengemaakt.
GOTO END
:FAIL
echo Ongeldig wachtwoord!
GOTO END

:MDLOCKER
md Locker
echo Folder gemaakt.

GOTO END
:END
PAUSE

_____

Zonder die streepjes. Ergens middenin staat --JOUW WACHTWOORD-- , verwijder dit (met streepjes) en zet daarin het wachtwoord wat je wilt.

Dan moet je hem opslaan -> Opslaan als (!) -> naam en dat opslaan als een .bat bestand!

Open dan het .bat bestand. Hij zegt dat ie de map 'Locker' heeft gemaakt. Druk op enter en het programma sluit af. Open nog een keer het .bat bestand. daarin vraagt of hij de map moet beveiligen. Y=Ja N=Nee. Doe je Y, dan is ie beveiligt. De map is verdwenen. Wil je weer de map terug? Open het .bat bestand. voer je wachtwoord in, en de map is met inhoud weer terug!
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wow, is dat echt zo ingewikkeld? In Vista kun je gewoon met rechtermuisknop op het mapje klikken, naar eigenschappen en dan beveiliging instellen.
Maar dat werkt dus blijkbaar niet in windows 7?
Powergen
11 jaar geleden
Wobbeltje, ja dat kan ook maar zelf vind ik dit handiger. Omdat ie dan ook echt 'weg' is. Kijk, hij is niet waterdicht, maar iemand die niet weet wat het doet is de kans klein dat iemand het wachtwoord kan veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, jouw methode klinkt wel erg veilig inderdaad!
Powergen
11 jaar geleden
Was dat sarcasme? Haha of meen je het echt?
Via de Windows Verkenner rechts klikken op die map en nu op "Delen met" en vervolgens op "Niemand".
Deze file kan nu alleen onder uw paswoord geopend worden.
Andere users zien de map/bestand wel maar krijgen een melding dan ze geen toegang hebben en er wordt om uw paswoord gevraagd.
LET OP: als u een copy op een externe drive of op een andere partitie maakt moet u die terug beveiligen.