Wat voor soort games kun je maken met progammeertaal .net?

Wat voor soort games kun je eigenlijk met progammeertaal .net maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het soort game staat los van een programmeertaal, alle soorten games kunnen met allerlei programmeertalen geschreven worden. Dat dus naast het feit dat .net geen programmeertaal is. maar dat staat al in de antwoorden.

Antwoorden (2)

.net is geen programmeertaal maar een framework. Je kan een game maken voor op de pc, xbox360 en windows mobile.

Voor xbox360 gebruik je ook nog het xna framework. Voor de kinect heb je de kinect sdk nodig. Voor windows phone heb je windows phone sdk nodig huidige versie 7.1.

Meeste wordt geschreven in C#, wat wel een programmeertaal is, en dat zou je kunnen schrijven in Visual Studio wat je leven een stuk makkelijker maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als een programmeertaal uit een aantal minimum functies bestaat, zoals: geheugen schrijven/lezen, iteratie, selectie, sprong, dan kun je in feite elke game maken die je wilt. Het maakt dan geen biet uit of dit een shooter is, een platformgame, een RPG, of pong. Uiteindelijk is alles voor de computer domweg rekenwerk, het is de mens die hier een abstract concept aan koppelt. Ofwel, voor een computer is iets een rekensom, voor ons mensen is het "hey, je hebt die muur aangeraakt, en nu ben je dood".

Tegenwoordig, met objectgeoriënteerde talen e.d., zijn de zaken allemaal wat comfortabeler dan vroeger, toen mensen met een Z80-processor enorme RPG's maakten - en die processor is 'native' zeer beslist niet objectgeoriënteerd. Maar men deed 't wel! Wellicht vind je hier wat extra verduidelijking in: http://en.wikipedia.org/wiki/Turing_completeness

.net heeft daar niet direct iets mee te maken, zoals hierboven al verwoord is.