Waar moet ik progammeertaal invoeren?

Ik denk dat ik misschien de progammeertaal ga leren om dan games te maken. Maar als ik bijvoorbeeld de progammeertaal C++ beheers waar kan ik die dan invoeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een programma waarmee je programmeertaal omzet naar een werkende applicatie noem je een compiler. Zoek maar eens op c++ compiler, dan vind je er een heleboel. Invoeren kan in willekeurig welke simpele text editor, maar voor verschillende programmeertalen zijn editors in de omloop die meteen controleren of je code structureel wel klopt.

De makkelijkste programmeertaal om mee te beginnen als je iets met games wil doen, is trouwens Game Maker. Die kun je gratis downloaden en op internet is veel informatie te vinden over hoe het werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
TRUTEC: ik denk dat tegenwoordig heel veel software gebouwd wordt met grafische pakketten. En dat is inderdaad de manier om het te leren. HTML (waarmee we vroeger websites in elkaar timmerden) wordt tegenwoordig niet veel meer gebruikt.
GameMaker leert je in elk geval de basis: gestructureerd nadenken over wat je wil maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfs Visual Studio (DE programmeeromgeving van Microsoft) 'doet' tegenwoordig heel veel voor je achter de schermen zodat je dat zelf niet meer hoeft in te typen.
Probleem is wel dat als er iets mis gaat je geen idee meer hebt waar het probleem zit. Maar dat gold ook al voor grafische HTML-editors.
Neem eens een kijkje op http://www.microsoft.com/visualstudio/en-us/products/2010-editions/express. Daar vind je verschillende software. Het is het makkelijkste om Game Maker te gebruiken voor games, downloaden kan vanaf: http://www.yoyogames.com/game_showcases/273/legacy_download.