Hoe krijg ik iMessage aan de praat?

Ik heb van iemand een iPhone overgenomen, met iOS6, dus ook met iMessage. Maar het werkt niet; als ik een bericht wil sturen naar een kennis die ook een iPhone met iOS6 heeft, maakt hij er automatisch een SMS-bericht (groen) van in plaats van een iMessage-bericht (blauw). Anderen kunnen wél met die kennis iMessagen, dus het ligt aan mijn toestel.
Weet iemand hoe dat kan en hoe ik dat kan verhelpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Klik op "instellingen" dan op "berichten" en dan de switch "iMessage" aanzetten (kleurt blauw).
Je kunt er ook voor kiezen dat je alleen iMessage wil versturen. Als je dan iemand smst die ook iMessage heeft, en je hebt even geen internet verbinding, stuurt hij em niet automatisch als sms, maar wacht hij tot je weer internet hebt. Mensen die dan geen iMessage hebben, kun je dan nog wel gewoon sms'en!
Succes en veel plezier met je iPhone!