Hoe verwijder ik Office 2010 van mijn pc?

Hallo

ik heb Office 2010 willen verwijderen voor vernieuwing naar Office 365, ik heb via configuratiescherm Office willen verwijderen, maar die is helaas onderbroken, nu merk ik dat de ‘uninstaller’ weg is en dan heb ik maar de map Office 2010 verwijderd uit "program files", van mijn harde schijf, nu staat het nog altijd bij de geïnstalleerde programma’s, nu als ik een word-bestand op mijn bureaublad zet, dan heeft hij een typisch Office 365-icoontje (zoals het hoort). Na een tijdje veranderd dat icoontje in het icoontje van Office 2010 (Word) en bij andere programma’s (excel, powerpoint…) gebeurd dat niet.

Als ik dan een speciaal programma (REVO uninstaller) gebruik, dan start mij pc weer gewoon terug op, dit gebeurd ook als ik Office 2010 wil verwijderen via het configuratiescherm.

Hoe los ik dit op een simpele manier op?

Met vriendelijke groeten

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wellicht dat je via file-> recently opened je bestanden terug kunt vinden.

Het beste antwoord

Je kunt natuurlijk allerlei kunstgrepen uitvoeren , Revo gebruiken en icoontjes weggooien, maar daarmee verwijder je niet de daadwerkelijke resten van het programma die dan ook gewoon ruimte blijven innemen.
De enige correcte methode is om Office 2010 opnieuw te installeren om hem vervolgens weer te de-installeren. Dit lijkt omslachtig maar wel de enige manier.
Mocht je hier nu geen zin in, of mogelijkheid toe hebben, dan kan je middels het configuratiescherm in ieder geval de betreffende extensies koppelen aan office 360 zodat de juiste bestanden met de juiste programma's geopend worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt met CCleaner (gratis) kijken of je de sporen van Office 2010 nog kunt repareren. Winig kans omdat je al veel verwijderd hebt. Mocht dat niet lukken dan kun je met dit programma ook zorgen dat Office 2010 in ieder geval uit de lijst in je configuratiescherm verwijderd wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
http://support2.microsoft.com/kb/971179/nl