Er komt net een heel raar kort piepje uit mijn laptop. Wat kan dit zijn?

Ik zit hier mijn huiswerk voor school te maken en op de computer aan het kijken in een woordenboek, als er opeens een piepje uit mijn laptop komt. Het was gewoon een kort piepje van ongeveer anderhalve seconde. Wat is dit precies?

Toegevoegd na 1 dag:
Het geduld is er wel, dus daar ligt het niet aan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Batterij (bijna) leeg?

Je laptop loopt vast en jij probeerd waarschijnlijk iets te openen, maar niet genoeg geduld en daarom klik je snel achter elkaar, Of je drukt teveel toetsen tegelijk in

Als het één keer is voorgekomen, zou het het geluid van een binnenkomend berichtje van hyves, nsn, facebook etc kunnen zijn. Het kan ook een kleine foutmelding op een proces op de achergrond geweest zijn. Als het repeterend was, zou er bv iets op je toetsenbord gelegen kunnen hebben waardoor het cachegeheugen is volgelopen. Niet te veel aandacht aan geven als alles nog gewoon werkt. Als je naar de oorzaak wil zoeken, kun je in de logfiles terecht. Daar staan alle gebeurtenissen beschreven en eventueel met een kruis of uitroepteken gemarkeerd als er iets kritieks is gebeurt

Meestal kan z'n kort piepje (eenmalig weinig kwaat) vaak ff vastgelopen of te weinig geduld zoals al eerder genoemt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100