ik heb een nds verkocht op marktplaats, werkte goed zat geen krasje op, nu beweerd de ontvanger dat hij kapot is en eist zijn geld terug ,wat nu?

ik heb de ds lite nog nagekeken voor hij wegging of hij het deed, de spellen opstarten, goed verpakt verzonden, en weet dus zeker dat hij goed was, maar voel me hier wel rot over, toch vind ik het niet eerlijk om het geld terug te geven, dan heb ik en geen ds meer en er niets voor gekregen en wie zegt dat ze hem niet omgeruild hebben straks voor hun eigen kapotte ds, deze mensen wilden direct betalen (binnen 5 min stond het op de rekening)
en nu krijg ik de ene mail naar de andere dat ze dit niet pikken,ik weet het even niet meer, wie wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (7)

Als hij zoals je schreef goed ingepakt was en in goede staat verkeerde, hoef je er geen aandacht meer aan te besteden. Het zullen wellicht oplichters zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste. Als tip, schrijf volgende keer als je zoiets verkoopt het serienummer op. Dan kunnen ze het niet zomaar switchen en zeggen dat die kapot was. Ten tweede. Maak bewijs dat die het nog deed op het moment dat je hem verstuurde. Dat je alles hebt getest enzo. En je hoeft het ook zijn geld niet terug te geven. Jij hebt hem daar naar toe gestuurd. Toen deed die het nog en dat is de bedoeling. De enige mogelijkheid dat als die echt kapot is dat dat dan is gebeurd bij het verzendbedrijf. En dan moeten de mensen daar gaan klagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt als oplichters.
Gewoon een beetje voor jezelf op komen en hard zijn.
Meld ze maar dat het apparaat getest, werkend en in prima staat de deur uit ging en dat ze pech hebben verder. Je kan ze evt nog verwijzen naar de TNT of betreffende vervoerende pakketdienst, dat ze daar met hun klacht naar toe moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schrijf een nette mail terug dat ze het toestel terug moeten sturen. Jij gaat dan aan de hand van het serienummer plus evt fotomateriaal uitzoeken of de klacht terecht is. Indien terecht kun je het bedrag crediteren.

Is men daartoe niet bereid, dan kun je een melding of aangifte doen bij de politie. Je kunt ze adviseren om dat ook te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord, ze kiezen ervoor om op te sturen hadden ze het maar moeten ophalen en nu moeten zij maar bewijzen dat het apparaat echt stuk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ook nog zijn dat dat ding bij hen pas kapot is gegaan. Pech voor ze. Dan hadden ze maar een nieuwe met garantie moeten kopen.
Van een niet professionele verkoper (dat ben jij) wordt niet verwacht dat deze garantie geeft, en is dit ook niet verplicht.
Er is ook geen garantie als dit niet zwart op wit staat. Mondelinge garantie zal moeilijk te bewijzen zijn. Dus als jij heilig overtuigd bent dat alles correct verstuurd is, zou ik me verder niet druk maken of schuldig voelen. Het geld hoef je niet te retourneren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zelf de DS terug vragen, zeg dan gewoon dat ze 150 euro terug krijgen binnen een maand. Verkoop hem dan en andere mensen en besteed geen aandacht meer aan die oplichters.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op deze manier wordt het wel oplichting.
Dat risico is gewoon voor de koper, deze heeft tenslotte zelf voor gekozen dat het apparaat werd opgestuurd.
Hij had deze ook zelf kunnen ophalen en zich op die manier van kunnen overtuigen dat hij al of niet goed was.

Het betreft immers een particuliere verkoop en daar gelden andere regels dan als er gehandeld werd via een webwinkel.

De koper had eventueel ook nog voor verzekerd verzenden kunnen kiezen, was iets duurder geweest, maar dan was het apparaat in ieder geval in de zelfde staat aangekomen als dat hij verzonden werd en kon hij bij eventuele schade bij de vervoerder kunnen reclameren.

Gerechtelijk kunnen ze je niets maken en je hebt gehandeld naar eer en geweten, dus niet wakker van liggen, mocht hij doorzeuren dan kan je altijd nog zijn mailadres in de blacklist zetten.