Hoe kan ik ervoor zorgen dat bestanden niet automatisch worden gekopieerd als ik ze overzet naar een harde schijf?

Ik heb een Iomega HDD gekoppeld aan mijn laptop en telkens als ik bestanden van een map op de HDD naar een map op C: sleep worden de bestanden automatisch gekopieerd (dus dan bevinden ze zich op de HDD en op C:) terwijl ik wil dat ze zich niet meer op hun oude locatie bevinden. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door tijdens het verslepen van het bestand de ctrl of shift toets (weet even niet welke en kan niet checken op de telefoon) ingedrukt te houden. Je kunt het controleren door naar het witte vierkantje in het ikoontje te kijken. Bij kopiëren komt er een +-teken in te staan, bij verplaatsen komt er een pijltje in te staan. Overigens is de manier die je nu doet wel veel veiliger. Als er iets misgaat tijdens het verplaatsen en je bestand raakt beschadigd heb je geen origineel meer.

Vrij eenvoudig, door op het bestand rechts te klikken ziet u een contextmenu. Als u nu op verplaatsen klikt, dan zal het originele bestand na het verplaatsen verwijdert worden. Toegevoegd na 1 minuut: Dus rechtsklikken en dan het bestandje naar de nieuwe lokatie slepen en dan klikken op hierheen verplaatsen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100