Wat zijn goede pc componenten voor mijn game-PC?

Ik wil heel graag een nieuwe game pc kopen alleen ik weet niet de goede componenten... Ik zou er mischien wel graag 2 beeldschermen op willen kunnen draaien en hij moet dus ook heel snel zijn! Mijn budget licht rond de 1000 euro. Ik wil uiteindelijk er bijvoorbeeld call of duty op kunnen spelen + het recorden zonder te haperen. Die 1000 euro is alleen voor de pc zelf en niet voor het toetsenbord enzo want dat heb ik al. Mischien kunnen jullie mij helpen? Alvast bedankt

Toegevoegd na 6 uur:
Ps: zouden jullie hem willen samenstellen op deze site: http://www.eynstein.nl/index.php?page=wizard&id=4 vergeet het budget. Doe maar gewoon wat het beste is voor een game pc! Alvast Bedankt!

Toegevoegd na 6 uur:
En doe dan graag het linkje van het totaal erbij. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

1000 Euro is anno 2012 een enorm budget voor een PC, dus dat gaat zeker lukken. Mijn advies : loop de lokale computerwinkel binnen en vraag een offerte. 2 beeldschermen is geen probleem en standaard mogelijk op de betere videokaart. Een dubbele videokaart is niet zinnig, levert slechts zo'n 25% winst op t.o.v. van een enkele videokaart. Dat is dus zonde van je centen. Tip: informeer naar een systeem met SSD, vele malen sneller dan alleen een harddisk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Persoonlijk zou ik zeggen:

- i7 Processor 2600K of 2700k
- 16 GB DDR3 Corsair Geheugen
- 120 GB Corsair SSD + 2x 500 GB HDD
- ASUS Maximus IV GENE-Z/GEN3 Moederbord
- ASUS ENGTX550 Grafische kaart

Ik denk dat je dan wel een heel eind kom (:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Processor
Bij een game pc moet je eerst bedenken of je voor een Intel Sandy of Ivy Bridge gaat kiezen. Het net twee weken gelanceerde Ivy Bridge beschikt over de nieuwste technieken maar is niet perse extreem vernieuwend. Het topmodel is op dit moment de i7 3770 maar wil je goedkoper uitkomen kan je ook prima een i5 3570 of 3550 nemen. Als je voor Sandy Bridge wilt gaan kiezen, heb je eigenlijk de keuze uit de i7 2600 & 2700 en de goedkopere i5 2500. Beide verschillen qua prijs en functies niet heel erg van elkaar.

Videokaart
Voor een videokaart heb je twee opties in merken: Nvidia & AMD. Aangezien je twee monitoren wilt gaan aansluiten raad ik je aan om als je voor een Nvidia kiest, te gaan voor een GTX 570/580 of de ook weer net gelanceerde 670/680. Ik ben niet een hele grote Nvidia kenner, maar mijn voorkeur gaat dan ook uit naar AMD. Hier kan je het beste kiezen voor een HD 7850/ 7870: gunstig geprijsde kaarten, met toch vernieuwende hardware en erg goede prestaties.

HDD/SDD
In een game systeem kan het eigenlijk niet ontbreken: een (caching)ssd voor de nodige snelheid. Veel systemen maken tegenwoordig gebruik van een SSD tussen de 100 en 200 GB maar wat je ook kan doen is een systeem met harde schijf kopen en voor een paar tientjes een caching ssd kopen. Dit zorgt ook voor een aanzienlijk sneller systeem.

Verder kan je bijv. letten op bijv. de aanwezigheid van een bluray drive, en let altijd of alle poorten op de achterkant voldoen aan jou eisen. Succes met uitzoeken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vergeet het RAM: zorg voor 1600 Mhz of sneller. Min. 8 Max 16 GB