Als google zijn datacenter in brand vliegt, is er dan altijd een backup voorhande? En hoe zit dat in het algemeen bij andere sites?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Google heeft meerdere datacenters, verdeeld over meerdere plaatsen. Als er een ramp is bij een datacenter zijn er altijd backups aanwezig in andere datacenters.
Andere grote sites werken net zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij bent een optimist !
ItisILeClerc
11 jaar geleden
Dat heeft niets met optimisme te maken, elk datacentrum en elk bedrijf werkt zo.
Zelf bewaar je je back-ups ook op verschillende locaties, neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Leclerc, helaas ik zit in die business, je wilt niet weten hoe de werkelijkheid eruit ziet. Denk maar even aan de Vodafone storing. Veel organisaties en bedrijven denken dat ze het geregeld hebben, maar vaak is het niet meer dan een vals gevoel van zekerheid.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
Dank je Sherpa, goed om te horen van een insider.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad Sherpa, er valt nog veel te verbeteren. Maar Google heeft z'n zaakjes wel op orde hoor, evenals andere hele grote bedrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.computeridee.nl/nieuws/youtube-volledig-uit-de-lucht
http://www.huffingtonpost.com/2012/04/17/gmail-down-google-email-s_n_1431918.html
http://blogs.computerworld.com/google_down
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sherpa, de vraag gaat over backups, niet over 100% up-time. Maar ook wat up-time betreft, is Google top.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Widar probleem bij complexe ICT infrastructuren is dat daarbij zoveel schakels en partijen bij betrokken zijn dat het nauwelijks meer onder controle is te houden. Daarom houdt Google zoveel mogelijk in eigen hand. En dat lukt ze inderdaad heel goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet 't, ik ben zelf een ICT-er :)
Alleen voor diensten zoals Gmail zal Google back-ups hebben; niet van de webpagina's. Die staan op meerdere plaatsen, andere centra nemen het zoeken over en ze kopiëren de gegevens gewoon naar een nieuw center als dat weer open gaat.