Is t mogelijk om de letters te lezen voor de andere op enter hebben gedrukt?

Iedereen kent het!
'Bla bla is een bericht aan het typen'.

Alleen zou t niet mooi zijn dat je de letters al kon zien voor ze op enter drukken?
Bijv op whatsapp of op facebook?

Bestaat er zo'n soort plugin?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Met een webcam op het scherm gericht!

Het beste antwoord

Nee, over het algemeen signaleert het programma dat er wat ingevoerd wordt, maar voor de definitieve invoer wordt meestal gewerkt via een soort buffer, waarmee alle backspaces en dergelijke worden verwerkt. Zodra de gebruiker op enter drukt wordt dan deze string verwerkt zodat alle backspaces eerst verwerkt worden en alleen de definitieve tekst wordt ingevoerd en dan naar jouw computer verzonden.

In principe hangt het natuurlijk van het programma af, als een programmeur zin heeft kan hij ook alle onbewerkte toetsenopslagen in een variabele opslaan. Dan zou je een tool kunnen ontwikkelen die die variabele laat zien. Omdat dit zeer ongebruikelijk is en je ook nog kennis van het programma zelf moet hebben is het een onwaarschijnlijk scenario. Als ik zelf een chatprogramma zou schrijven zou het natuurlijk kunnen dat ik het op die manier construeer en de toetsenaanslagen ook direct te zien krijg.

Een webcam is ook niet nodig, het zal voldoende zijn om de videobuffer op de andere computer naar jouw computer te sturen. Eigenlijk moet je er maar op vertrouwen dat dat niet mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo'n plugin bestaat niet. Punt. Wil niet zeggen dat het onmogelijk is, maar over het algemeen probeert men dat soort informatie niet door te sturen naar de ander: erg grote datastroom voor een simpel zinnetje..? Niet slim met de internet abonnementen van het moment (die wss niet boven de 1gb zit)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de naam wil me niet te binnen schieten, maar volgens mij was er eerder wel een chatprogramma waarmee dat gebeurde. (in de oertijd van het chatten) Overigens heel vervelend, elke typefout gaat mee en je moet eerst goed nadenken voor je een antwoordt begint te typen.
Mogelijk was het ICQ. Gaat er bij iemand een belletje rinkelen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ICQ was dat inderdaad een tijdje zo.
Ik het verleden heb ik wel eens zo'n programma gebruikt; het heette phone ofzo.
Je typte "phone Jan". Ik heb het de laatste tijd niet meer gezien en het werkte dacht ik onder DOS.
En ik had een leuke zin om te antwoorden: "Barst maar los"