Hoe verwijder ik emailadressen bij Gmail? Zie aanvulling.

Als ik bij Gmail een emailtje wil typen en ik typ een letter in achter "Aan" dan wordt behalve het mailadres van de gewenste persoon nog een hele lijst met mailadressen getoond. Een aantal daarvan wil ik verwijderen. Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
36.5K

Antwoorden (3)

Op het betreffend adres gaan staan; rechter muisknop en dan kiezen voor verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Linksboven staat in rode letters Gmail. Als je het pijltje daarnaast aanklikt kan je kiezen voor Contacten. Vink de namen aan die je wilt verwijderen. Klik dan rechtsboven op Meer. Daar kun je vervolgens kiezen voor Contactpersoon verwijderen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarmee ben je er helaas nog niet. GMail gebruikt ook de adressen van de emails in je inbox en mogelijk andere mappen. Je zult dan ook alle emails van die persoon moeten verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die personen staan niet bij mijn contactgegevens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Widar het gaat inderdaad om mensen waar ik maar eenmalig een mailtje van heb ontvangen maar die mailtjes heb ik al lang verwijderd en ik heb ze nergens anders opgeslagen. Maar ik krijg die mailadressen tot uitentreuren te zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En heb jij die mensen ook een mailtje teruggestuurd? Ik vermoed dat het om de verzonden items gaat, kijk daar maar eens in. Of gooi je prullenbak eens echt leeg. Als er geen verwijzingen meer naar een emailadres zijn, komt GMail er ook niet meer mee op de proppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb die mensen inde r daad een mailtje teruggestuurd maar ik gooi elke dag mijn prullenbak leeg (ik de verwijder inkomende en uitgaande mailtjes en daar na maak ik de prullenbak direct leeg). Bovendien defragmenteer ik de C en D schijven regelmatig en dan leeg ik ook gelijk de prullenbak.
(Mijn toetsenbord is kapot vandaar die extra spaties, sor r y).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, nu weet ik 't weer. Ik heb dat pas ook gehad en toen heb ik 't adres als volgt vewijderd: (Dit is bijna gelijk aan Amadea's antwoord, dus ik maak er geen eigen antwoord van) 1. Klik linksboven op het pijltje naast Gmail
2. Klik op Contacten
3. Klik op Andere contactpersonen
4. Zet een kruisje bij de contacten die je wilt verwijderen
5. Klik rechtsboven op Meer
6. Klik op Contactpersonen verwijderen Ze kunnen eventueel ook in "Meest contact mee opgenomen" staan ipv in "Andere contactpersonen". Daarvoor geldt hetzelfde verhaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ga ik proberen Widar. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat even weten of 't daarmee gelukt is. Dan onthouden we dat voor een volgende keer. Of we zoeken een andere oplossing.
Een contact verwijderen

Ga naar Google Contacten.
Als u contacten wilt selecteren, vinkt u de vakjes aan die naast hun namen worden weergegeven.
Als u meerdere contacten tegelijk wilt verwijderen, vinkt u alle contacten aan die u wilt verwijderen.
Klik in de rechterbovenhoek op Meer Verwijderen Verwijderen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Patrieck
3 jaar geleden
Dank, theepot:)