Hoe kan het dat wij geen internetverbinding kunnen krijgen op de laptops, maar wel op de vaste computer?

We hebben modem al gereset, sterker eruit gehaald, maar geen resultaat. Dringend moet het internet het weer doen voor iemand hier in huis die het nodig heeft voor de studie en nu niets kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is de router en of modem zich baar en is de PC bedraad of draad loos verbonden? en is de router en of modem zich baar in het netwerk?

Het beste antwoord

als je windows 7 hebt werk het zo, rechts onder in je werk balk staat een icoontje met streepjes van klein naar groot.

daar staat nu waarschijnlijk een rood kruis door, klik daar 1 keer op met je linker muis knop.

met XP heb ik weinig ervaring daarom heb ik dat ff opgezocht voor je.
en als je er ook niet uit komt met windows 7 staat die er ook bij.

Voor XP
http://support.microsoft.com/kb/870702

Voor Windows 7
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/features/networking

Veel succes !!

Greetz Chuck,
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Draadloos internet: is de netwerksleutel goed ingevoerd? Denk aan hoofdletters.

Bekabeld internet: geeft de laptop aan dat er verbinding is of is zelfs dat niet het geval? Probeer de (werkende) kabel uit de pc te halen en in de laptop te doen.

Mijn ervaring is dat de router resetten de netwerksleutel ook naar standaard wordt omgezet, je moet dus overal de sleutel opnieuw intypen. Weet je zeker dat het niet een kleine storing was op de laptop of draadloze verbinding?

Als de router in bruikleen is van een bedrijf, dan kun je daar eventueel ook nog contact mee opnemen.