Vaak zie je in de tekst van een website een bepaald woord blauw en onderstreept. Dit blijkt dan reclame te zijn. Is dit uit te schakelen?

Je denkt dat het gaat om een of andere verwijzing, maar zo gauw je op de tekst staat krijg je reclame te zien. Zeer hinderlijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Is dit bij elke site of slechts een paar? Welke browser heb je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon niet meer op klikken? Als je meer over een onderwerp wilt weten, zelf naar wikipedia of google gaan en op die term zoeken, ipv de link gebruiken die hun aanraden. Dan heb je inderdaad bijna steevast reclame...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Ritsuka: Ik heb Chrome en komt bij praktisch elke site voor.
@ Rinke: Je hoeft er niet eens op "klikken" alleen aanwijzen is al genoeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Herkenbaar! Niet op klikken is geen optie, want soms wil je info over dat onderwerp. Bv, ik boek een hotel, staat zwembad onderstreept, dan verwacht ik fotos van het zwembad te zien. Alsof de woorden erop zijn gekozen. Ik wil er ook vanaf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een spyware dingetje, ik vind alleen de naam niet zo snel terug... Iemand een tip?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Evertjan64 (en ook @Martine74 ;-)): Wat irritant zeg! Dat het al gebeurt als je alleen maar aan wijst! Gelukkig ben ik nooit zoiets tegen gekomen nog. Hoop voor jullie dat iemand een goede oplossing kent, lijkt me echt zwaar irritant. En ik vind het ook onbeschoft van die websites en reclamemakers trouwens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet je ook geen Internet Explorer gebruiken ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij andere browsers heb je dat namelijk niet. Ik zou je Google Chrome willen aanradan
Ritsuka
11 jaar geleden
@Ramon: lees de reactie van de vraagsteller hierboven eens, hij heeft dit probleem bij Google Chrome.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ritsuka, Ow overheen gelezen. Ik heb dit namelijk ook gehad bij IE, en nog nooit bij Google Chrome.

Het beste antwoord

Hoeft niet per se spyware te zijn. Kan ook bewust in de pagina gezet zijn als soort sponsoring. Tja, uitzetten wordt dank lastig. Het zijn gewone linkjes. Als je alle linkjes zou uitschakelen blijft er weinig meer van het internet over.

Toegevoegd na 53 minuten:
Linkt inderdaad toch op spyware / adware, gezien de reacties op mijn antwoord.
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Volgens vraagsteller ook op GV, dus wel spyware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, en vet geen link want je kan bijna altijd een Ipad winnen als je binnen 12 seconden je 06nr intoetst. En dan heb je een abonement die €12,50 per week (!) kost.
Inderdaad link...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je, ga alles uitproberen.

Andere antwoorden (3)

Als dit bij elke site is heb je een soort spyware. Kijk eens bij de plugins van je browser of je daar iets kunt verwijderen, en bij configuratiescherm -> software voor iets raars in de lijst.
Laat ook eens een programma als Spybot Search & Destroy draaien.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste ritsuka, zelfs in jouw antwoord zit er één. Het woordje "voor" geeft reclame van Apple weer.
Ritsuka
11 jaar geleden
Daarom zeg ik, als het overal is, is het een soort spyware. Goeie Vraag heeft niet zulke reclame, het ligt aan jouw pc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
OK
Ritsuka
11 jaar geleden
Heb je de gegeven tips al uitgeprobeerd?
Je zou Adblock plus kunnen proberen.
http://adblockplus.org/nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou een gevolg kunnen zijn van het programma Babylon. Dat is een browser die zich via bepaalde downloadprogramma's ongevraagd installeert op je pc. Ik had het na het installeren van een of andere vage torrent-site en kwam niet meer van die Babylon (en bijbehorende blauwe tekst) af, ook niet na het raadplegen van allerlei sites zoals GV, waar meer mensen er vragen over gesteld hebben.

Zie:
http://www.goeievraag.nl/vraag/ongeluk-babylon-ingesteld-zoekmachine-google.251344
http://www.goeievraag.nl/vraag/babylon-definitief-verwijderen.306415

Wat ik gedaan heb: systeemherstel, dus de pc terugzetten naar een eerdere datum (een herstelpunt kiezen, heet dat). Dat is een nogal rigoreuze ingreep, maar het hielp wél, ik was meteen verlost van die hinderlijk blauwe reclame-spam en dat oervervelende Babylon.

Zie voor meer info over systeemherstel:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions?SignedIn=1