Doet hij het nog wel als hij gewoon aan de stroom staat ? Zoja,dan kun je er nog jaren mee vooruit - alleen niet meer snoerloos ;)

In sommige gevallen wil het nog wel eens de investering waard zijn een nieuwe accu aan te schaffen. Die dingen hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven, en zijn uiteindelijk de achilleshiel van een laptop. Ze zijn echter wel prijzig, en afhankelijk van waarvoor en hoe intensief je hem gebruikt, is het vaak net zo handig maar een nieuwe te kopen en de oude weg te doen voor de onderdelen.

Volgende scenario : ook de lader zelf wil nog wel eens de geest geven. Dan is er niks mis met je accu, noch met je laptop, maar is het alleen (het snoertje van) de lader die kapot is. Dat kun je eenvoudig uitproberen met een andere lader.

Datzelfde geldt voor een kapotte aansluiting waar je het stekkertje in steekt. Dat moet een handige jongen (m/v) met verstand van electronica (en de juiste spullen) voor je door kunnen meten, en ook dat zou nog wel eens voordelig kunnen zijn.

(Uiteraard ga ik er van uit dat je wel even goed gecontroleerd hebt of alle stekkers goed aangesloten en aangedrukt zijn, ook aan weerskanten van de lader ; hier in huis is negen van de tien keer DAT namelijk het hele probleem. )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou éérst onderzoeken wàt er kapot is, de lader of de accu! Kan een hoop geld schelen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zeker weet dat de lader stuk is, een nieuwe lader kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat mij één keer heeft geholpen is dat ik mijn accu van mijn laptop in de diepvriezer had gedaan. Ik heb dat van iemand anders gehoort. Het werkte. Kan ook met mobieltjes en andere dingen.