In welk formaat moet ik mijn filmpje opslaan?

Ik heb een filmpje bewerkt in SOny Vegas Pro, in welk formaat moet ik het op slaan om een zo goed mogelijke kwaliteit te hebben?
Of moet ik het op een andere manier openen? Ik open het nu met windows movie maker...

Toegevoegd na 22 uur:
Ik bedoelde windows media player...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

In welk formaat je de video opslaat? Dat hangt vooral af van het formaat van het filmpje dat je met Vegas Pro hebt bewerkt. Als het originele filmbestand een lage kwaliteit heeft, dan is het zinloos om het in een hoge kwaliteit op te slaan. Maar heeft het origineel een hoge (HD)kwaliteit, dan kun je het beter de hoogste kwaliteit kiezen.

Je weet toch wel dat je de film, nadat je die hebt bewerkt, moet Uitvoeren/Exporteren, hè?! En pas dán kies je een bestandsformaat. Als het origineel HD-kwaliteit heeft, zou ik kiezen voor Hoge Definitie (AVCHD 1920x1080 -dat is MP4- of MPEG HD 1080).

Ik vraag dat omdat er iets vreemds in je vraag staat: je zegt dat je het bestand opent met Windows Movie Maker. Dat is raar, want Movie Maker is (net als Vegas Pro) een programma waarmee je video's kunt bewerken. Voor het afspelen van video's gebruik je b.v. Windows Media Player of VLC Media Player.
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de beste kwaliteit is gewoon .AVI of .WMV maakt niet zoveel uit. wat belangerijk is voor de kwaliteit zijn de instellingen van de resolutie. die kun je het best evenhoog doen als het originele bronbestand.