Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een YouTubefilmpje met een verkeerde aspectverhouding toch goed bekijken?

Ik kan geen geschikte afspeelopties vinden bij YT
Downloaden en converteren doe ik liever niet.
Zie het voorbeeld van Shouf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
831

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Download VLC player (gratis). Hiermee kun je YT filmpjes bekijken en je kunt aspect ratio's naar believen instellen. Je kunt zelfs voor of achterlopend geluid ermee corrigeren. Deze player kan ook met heel veel formaten overweg. Is gewoon een goede afspeeltool.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

meer info, wat voor opties wil je eigenlijk?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me dat je er niet echt iets aan kunt doen. Tja je zou je eigen beeldverhouding zo kunnen manipuleren dat het filmpje juist goed wordt weergegeven eventueel dmv je resolutie al dan niet met een custom resolutie te veranderen.

Er zijn trouwens ook players/plugins (ik denk dan met name aan firefox) die youtube filmpjes in een eigen player kunnen afspelen. Dan kun je meestal ook een andere beeldverhouding instellen. Maar ik weet er zo 123 geen bij naam te noemen.

Downloaden en in je gebruikelijke player met een aangepaste beeldverhouding afspelen is natuurlijk ook mogelijk (geen conversie nodig).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding