Niet meer faxen

toen ik internetplusbellen had van kpn kon ik gewoon via mijn telefoonlijn die aangesloten was op het modem een fax versturen
nu zit ik bij telfort en heb weer telefoon die op het modem aangesloten is maar ik kan nu niet faxen
heeft er iemand ook last van en liever nog heeft iemand de oplossing?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Faxen?? is dat niet iets uit de middeleeuwen??? Koop een scanner en mail het.

Antwoorden (3)

volgens kan je gewoon een fax aansluiten op je telefoonlijn
hoe probeer je te faxen ??? via de pc modem ?
capthavoc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja idd de kabel loopt vanaf modem naar een telefoonstekkerdoos en daar zit mijn telefoonstekker weer in
maar als ik daar de kabel van de fax op aan sluit doet de fax het niet
capthavoc
14 jaar geleden
Je kan ook proberen te faxen vanaf je pc of laptop
eventueel uit te printen op printer.
als je nog een oud telefoonmodem in je pc hebt
moet je er een faxprogrammaatje bijzoeken
Dat digitaal analoog verhaal kan wel kloppen.
FAX is ontworpen voor analoge netwerken en het wordt niet goed over een VOIP-netwerk vervoerd. De reden daarvoor is dat FAX-communicatie het signaal op een andere manier gebruikt dan de standaard communicatie via spraak. Als VOIP -technologieën analoge gesprekken digitaliseren en comprimeren, wordt het resultaat geoptimaliseerd voor SPRAAK, niet voor FAX.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij kpn had ik ook voip en het werkte perfect
AWM
14 jaar geleden
Dan had je geluk. Maar klagen kan je niet, als je support zou bellen zou je te horen krijgen 'dat het niet wordt ondersteund'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja idd precies dat antwoord kreeg ik toen ik telfort belde
In aanvulling op Antwoordman nog het volgende: soms helpt het om de faxsnelheid naar 9600 Baud te verlagen of de foutcorrectie uit te zetten. Dit zou kunnen werken.

Bij Voice over IP (VOIP) wordt de spraak in pakketjes gehakt en verstuurd. Hierbij kunnen kleine storingen optreden die voor het menselijk gehoor niet al te grote problemen veroorzaken, maar voor de fax wel degelijk een probleem vormt.

Als alternatief kun je proberen via een internet-faxdienst te faxen (of fax-via-mail).