hoe maak ik een back-up van mijn laptop? Ik heb Windows vista en een laptop van Acer

Ik heb niet zo veel verstand van computers, maar weet iemand hoe ik een back-up kan maken van mijn harde schijf op Windows vista. Moet ik dan een externe schijf kopen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Even een vraagje vooraf, spreek je nu over de fabrieksbackup ? heb je die al gemaakt ? Die kan je gewoon maken met een set van 3 of 4 brand DVD het is echt belangrijk dat je die maakt. heb je dus net een nieuw laptop ? dan heb je er waarschijnlijk geen dvds bij gekregen dat is tegenwoordig standaard kijk even bij start programma of er een apart ACER RECOVERY brand programma is en brand daarmee je recovery set op dvdset Heel belangrijk dat je dat doet want als je harde schijf eens kapot gaat zonder dat je die dvd set hebt dan ben je de klos. heb je wel die dvd set dan is er niet zoveel aan de hand Onder buroaccesoires systemwerkset zit een backup programma je kan dat bijvoorbeeld op een D schijf zetten maar eigenlijk vindt ik het onzin om een hele backup te maken meestal is systeem herstel de beste optie en anders een online backup systeem ?? als mozy ??? 2 gig gratis

Bronnen:
www.mozy.com

Download even de Hiren's boot cd rom (gratis) Als je een D partitie hebt, kan je daar de backup voorlopig op zetten. Heb je alleen een c partitie, moet je idd een externe harddisk aanschaffen. Stop nu de hirens cdrom in de cdrom lade en start van deze cdrom op, nu moet je via het menu kiezen voor ghost en daarna kiezen voor backup van disk partitie naar image. De image, moet komen te staan op b.v. je d partitie of de externe harddisk. Als de backup op de D partitie staat, moet je deze nog een keer op een dvd branden, als n.l. je gehele schijf defect raakt, is je backup ook weg. Het is wel degelijk zinvol om een volledige backup te maken. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100