hoe krijg je een Medion Akoya schoon?

het is model: S2210 notebook PC. Het gaat om de binnenkant, het gaat om de ventilator. Maar hoe kom je daar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

misschien heb je iets aan dit filmpje. Het is niet specifiek jouw Akoya type, maar van wat ik zag zal er niet erg veel verschil zitten. Hooguit de schroefjes op andere plekken.

filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=DWvHpVfdHMY

LET OP:

* Voordat je aan zoiets begint, zorg dat je altijd weet hoe de boel in elkaar zit vóórdat je het uit elkaar haalt!
- maak met je telefoon/fototoestel even snel een duidelijke foto hoe iets eruit ziet en pas dan los/uitelkaar halen
- schroefjes kunnen soms in lengte verschillen. Let er dus op dat je weet waar precies een bepaald schroefje hoort als je de boel weer in elkaar zet

* Werk schoon en netjes. Geen andere troep in de buurt en werk op een grote tafel of op de grond. Op die manier, mocht er dan een onderdeeltje vallen, kan je het makkelijk terug vinden. Leg desnoods een groot stuk wit papier onder de plek waar je werkt. Onderdeeltjes zijn soms heel erg klein en licht en kunnen dus alle kanten op stuiteren als ze vallen.

* zorg dat je goed gereedschap al klaar hebt liggen
- zo'n microschroevendraaier setje is vaak prima.

* Wees geconcentreerd en laat je niet afleiden. Werk in een rustige omgeving waar je niet snel wordt gestoord.

* gebruik om plastic afdekkapjes los te maken, zoveel mogelijk iets van plastic (zoals een bankpasje/creditcard) of gewoon je nagels. Met schroevendraaiers iets lospeuteren kan beschadigingen opleveren.

* schoonmaken kan je doen met een klein (tanden)borsteltje en de stofzuiger (op laag vermogen liefst). Gebruik géén vloeistoffen, of als het echt niet anders kan, alleen alcohol om iets schoon te maken. Je zult echt vooral stoffig spul aantreffen dus een schoonmaak middel zou in de regel niet eens nodig hoeven zijn.

* Als het om een ventilator gaat die op de processor vast zit, zorg dan altijd als je deze eraf haalt dat je zgn koelpasta (witte pasta) in huis hebt om deze opnieuw aan te brengen.

Als laatste: pas op met statische elektriciteit. Een kleine ontlading op een verkeerde plaats op het moederbordje en de boel kan permanent beschadigd raken!
Haal als allereerste de batterij uit je notebook en houdt daarna een aantal seconden de power knop ingedrukt.

Om jezelf te ontladen van eventuele statische elektriciteit kan je even een gewone kraan vastpakken. Als je een polsbandje hebt, zorg dan dat deze op juiste manier is bevestigd.

Veel Succes! En werk nauwkeurig en geduldig.