Wie kan mij advies geven of ik wel of niet mee zal doen aan de emailloze vrijdag?

N.a.v. dit bericht: http://www.destentor.nl/algemeen/binnenland/5848983/Een-dag-afkicken-van-email.ece

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Of jij moet meedoen of niet, 'is all up to you'.

Je zou wèl kunnen meedoen aan deze dag: omdat je wil zien hoe het voelt, hoe erg je het zou missen, of alleen omdat heel veel anderen het misschien ook wel een dagje zonder proberen. Of omdat je wel een dagje zonder kan.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om het erbij te laten en gewoon lekker je mail te checken, of je kunt niet zonder. (je weet maar nooit)

Ik persoonlijk kan wel een dag zonder e-mail.. En al helemaal op vrijdag wel. Laatste dag van de week.

Ben wel benieuwd of anderen hier ook aan mee zouden doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn idee is de gedachte achter een emailloze dag dat we moeten stilstaan bij het feit dat er zoveel tegenwoordig via de mail gaat. Ik ben het ermee eens dat het goed is daar over na te denken.

Maar dat hoeft niet per se op een gekozen dag. Je moet altijd nadenken of het zinvol is om wel of niet een mail te versturen. Soms is het veel beter om bij elkaar langs te gaan of te bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk zie ik het nut van een emailloze dag niet in, dan zou je een elektronischverkeerlozedag moeten doen. Een hele dag geen computer/mobieltjes/etc. Dan weet je pas echt weer hoe het 'vroeger' was.
Ik zal dus ook gewoon lekker mijn mail checken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had er nog nooit van gehoord en vind het ook klinkklare onzin. Het komt heus wel eens voor dat ik mijn mail een dag niet check, ik kan dat zelf heel goed bepalen, daar heb ik zo'n dag niet voor nodig. Ik bepaal zelf wel wanneer ik wel of niet wil mailen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een +1 voor Iris....Ik sluit mij bij jou reactie aan!
Ik zou nooit meedoen aan klinkklare onzin, dus mijn advies; zoveel mogelijk mailen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin, het is in deze maatschappij niet anders. Dus of je wilt of niet je bent ervan afhankelijk en kan niet meer zonder. En wil ook niet meer zonder. De digitale wereld is gewoon normaal in deze maatshappij. Ook al komen er veel emails binnen, is niets mis mee.
Kunnen er gelijk een boel mensen vrij nemen die dag die veel hiermee werken of zaken doen over de hele wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik er zelf aan mee doe. Zit ik de dag erop uren extra aan mijn pc de mail van die dag te beantwoorden.

Dus de enige die ik er mee heb ben ik zelf.

in plaats van dit soort dagen te organiseren moet men eens leren;

CC niet de hele wereld in (gaan bij mij direct de prullenbak in).
Bellen is ook een optie.
Gebruik mail niet om jezelf in te dekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een bull shit, emailloze vrijdag! Heb ik nog nooit van gehoord. Doe er niet aan mee kan ik al wel voorspellen.
Zoals vele duizenden met mij denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een onzin gewoon lekker post sturen en ontvangen
als je dat niet doe kost het je geld of krijg je je geld terug van je profeiler de post komt ook gewoon op vrijdag
en mischien werk je op kantoor en krijg je ook gewoon email`s vrijdag of vertel je je baas van daag geen mail aub
ik doe aan emailloze vrijdag maak je zeker vrienden
nu ik wes je sterkte vrijdag

groetjes m.v.d.sluis