Als ik windows 7 op een usb instaleer en niet op mijn lokale schijf c behoud ik die bestanden dan nog?

Ik wil mijn bestanden niet kwijt raken en kan geen upgrade uitvoeren. Ik heb Windows 8 consumer preview en wil weer terug naar Windows 7 als ik nu een geheel nieuwe windows 7 maak en dan op mijn usb stick instaleer. Houd ik die bestanden dan nog die op de lokale schijf c staan?

Toegevoegd na 34 seconden:
Ik bedoel dan houd ik die bestanden dan nog gewoon die op mijn lokale schijf c staan als ik windows 7 instaleer op een usb stick?

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe kan ik eigenlijks kiezen waar ik windows 7 wil instaleren? Volgens mij instaleert hij automatisch op de lokale schijf en wil hem op usb instaleren!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij de installatie van Windows 7 vraagt hij wanneer je kiest voor een aangepaste installatie 'waar' je het OS wilt installeren. Je kunt hierbij kiezen om Windows 7 op USB stick te zetten, echter is dit niet aanbevolen omdat de USB stick minimaal 16GB moet zijn en omdat je weinig opslag capaciteiten hebt voor het opslaan van software (een gedeelte wordt ALTIJD op de partitie geinstalleerd waarop het OS draait *in dit geval de USB stick).

Wat je wel kunt doen is een duel boot maken waarbij je Windows 7 en Windows 8 naast elkaar draait (zoek bij google op de termen "dual boot" "windows naast elkaar installeren").

Wanneer je het toch op een verwisselbaar medium wilt installeren beveel ik GEEN USB stick aan maar een Externe HD, simpelweg omdat de opslagcapaciteit groter is.

Toegevoegd na 44 seconden:
Waarom maak je niet gewoon een back-up van alle belangrijke bestanden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je haalt een aantal dingen door elkaar;

Ten eerste Windows 7 kan nooit maar dan ook nooit op een schijf installeren wat 'makkelijk' los te koppelen is van een pc zoals een USB of een externe harde schijf. Wat jij wilt gaat dus niet door, Windows 7 op een USB installeren, vandaar dat je die optie ook niet te zien kreeg.

Ten tweede wanneer jij een zogenoemde downgrade gaat uitvoeren bijvoorbeeld van Windows 8 naar Windows 7 ben je geheid al je bestanden kwijt, tenzij je nu een back up gaat maken van je bestanden en op bijvoorbeeld een USB of externe harde schijf plaatst (waar ze o.a voor bedoeld zijn). Wanneer je dat gedaan hebt zal je Windows 7 kunnen installeren door middel van je harde schijf te formatteren.

Andere wegen bestaan er niet, bij een upgrade heb je wel de mogelijkheid dat Windows ervoor zorgt dat je bestanden mee gaan van bijvoorbeeld van Windows 7 naar Windows 8. Andersom is deze optie niet beschikbaar.