Ik wil thuis werken met de laptop van de zaak maar kom niet op het netwerk. Wat doe ik verkeerd?

Ik heb een laptop van de zaak, en wil websites bezoeken die in het bedrijf intern zijn. Ik werk bij de rabobank en heb verschillende websites nodig die alleen in het rabo netwerk te benaderen zijn. Wat doe ik verkeerd? Ik kan wel mijn wifi verbinding aanzetten en heb dan netwerk toegang. Maar niet de websites die ik moet bezoeken binnen de rabobank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (6)

Waarschijnlijk, omdat dit netwerk beschermt wordt door de Rabobank? Is er niet sprake van een intranet??

Ik kan me voorstellen dat je op je werk niet hoeft in te loggen, maar buitenaf (dus bij jou thuis, of op iedere andere locatie) zal je denk ik moeten inloggen op het netwerk van de rabobank, zodat je toegang hebt tot de benodigde websites?

Misschien dat je werk je hier meer over kan vertellen? Inlognaam, wachtwoord en het webadres van je werk?

Groet,

Aerials
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is het Rabo netwerk alleen benaderbaar vanaf ip nummers die door de Rabo zelf bepaald zijn. Die van hun filialen. En dus niet die van jou thuis...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Logisch dat je vanuit je thuisnetwerk niet rechtstreeks bij het interne bedrijfsnetwerk kunt...

Waarschijnlijk ontbreekt een VPN (Virtual Private Network) op je laptop. Daarmee bouw je een tunnel door het openbare internet naar het interne netwerk van, in dit geval de rabobank.

Je systeembeheerder zal je verder moeten helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan alleen de systeem beheerder van de rabobank voor je oplossen.
ik vermoed dat er wel een hele dikke beveiliging op de rabobank intranet zit.
dus misschien heb je wel een codekaart nodig ik zie die dingen wel in de toetsenborden van de rabobank zitten dus vraag me af of je met een gewone laptop ook als is ie van de zaak zomaar kan inloggen
dit moet je echt opnemen met de rabobank interne helpdesk
capthavoc
12 jaar geleden
Wellicht doe je niks verkeerd maar zie je gewoon iets over het hoofd.
Kan het zijn dat je op het werk automatisch inlogt en dat je van thuis uit een persoonlijke code dient te hanteren? Kan het zijn dat je die code wel ergens hebt maar dat je het vergeten bent omdat je die op het werk nooit meer nodig hebt?
Kijk eens bij de basisinstructies en/of inlogprocedure van jullie intern inlogsysteem, wellicht helpt die info jou op de goeie weg.

Een andere mogelijkheid is contact opnemen met iemand van rabobank zelf.
Ik ga er van uit dat jij niet de enige bent die af en toe met de laptop van het werk van thuis uit werkt dus zou ik eens een collega opbellen, die weet er vast raad mee en anders zit er niets anders op dan het morgen op je werk zelf na te vragen.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er even vanuit dat je kan inloggen op je werk (anders zie bovenstaande antwoorden). Maar dan nog kan een systeem internetten via de browser blokkeren. Veel bedrijven doen dit bewust oa. om te voorkomen dat hun netwerk als tussenpoort wordt gebruikt om iets te downloaden. Ook is men vaak bang dat er een virus van internet gehaald zou kunnen worden en omdat jou laptop mischien geen goede updates heeft het hele netwerk rechtstreeks kan bedreigen. Zoals al eerder gemeld, vraag het aan systeembeheer