kan iemand een nederlands ip adres hebben terwijl hij in zweden woont ?

Toegevoegd na 43 minuten:
EXTRA UITLEG A U B, JE KUNT DUS VANUIT ZWEDEN ,,NET DOEN VOORKOMEN OF JE IN EINDHOVEN ACHTER JE PC ZIT EN EEN BERICHT STUREN AAN IEMAND IN EINDHOVEN, TERWIJL JE IN ZWEDEN ACHTER JE PC ZIT.??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Nee en Ja.
In zweden kun je alleen maar zweedse IP adressen hebben.
Je kunt wel via een proxy verbinding maken en als die proxy in nederland zit lijkt het alsof je een nederlands IP hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan via een proxy. Ook kan men via een remote desktop dit doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Er zijn drie manieren om dat te doen

1. Via een proxy die in Nederland staat. Dan kom je, netwerk en ip-technisch, van dat ip-adres. Dan lijkt het alsof alsof je in Nederland bent.

2. Via een VPN, Virtual Private Netwrok. Hierbij leg je via internet een verbinding met een, in dit geval, Nederlandse VPN host. Hierbij lijkt het, net als bij optie 1,, alsof je uit Nederland komt. Het verschil met 1. is dat een proxy vaak ook het originele ip-adress, dus dat in Zweden, meegeeft. Voor een deskundige is dus bij 1 wel en bij 2 niet te zien dat je origineel in Zweden zit.

3. IP-spoofing. Dat is een techniek waarbij het lijkt alsof verkeer van een ip-adrs afkomstig is, maar in werkelijkheid van een ander adres. IP-spoofing is een techniek waarbij je zelf een 'vals' ip-adres meegeeft vanaf jouw computer. Hierbij lijkt het ook alsof je van een ander ip-adres afkomstig bent.

Van de technieken is 3 de moeilijkste, en ook het moeilijkst te detecteren, en 1 de makkelijkste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
IP Spoofing is niet te gebruiken voor de in de vraag beschreven handeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is een site newipnow.com