kan ik mijn blackberry als modem gebruiken, voor wifi voor een laptop?

Ik wil graag op internet op de laptop.
Maar er is geen bruikbaar netwerk in de buurt, waarmee ik verbonden kan worden of waarvan in de wachtwoordsleutel heb.
Ik heb wel een blackberry waarop ik gebruik maak van internet, zonder het gebruik van een router.
Is het mogelijk dat ik daarom mijn mobiel kan gebruiken als modem voor de laptop?
En hoe krijg ik dat dan voor elkaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee dit is helaas niet mogelijk.
Het moet altijd andersom als je wil internetten op je bb heb je een modem nodig, je kan je bb niet gebruiken als modem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het kan denk ik wel maar niet als wifi
en het is traag EN duur
je kan via een usb kabel je BB koppelen
en vaak zal je dan in staat zijn een inbelmodem te installeren. via de bijbehorende software van je BB zie eventueel website
ik geloof niet dat je gebruik kun maken van de internet bundel die op je BB zit
je kan met wat zoeken wel een inbelnummer en ww vinden.
zodat je pc denk dat je een inbel verbinding hebt

beter is nog als je pc wat ouder is dat er nog een standaard inbel modem in zit ?? meeste laptops hebben dat ook nog steeds.
deze is aan te sluiten op je vaste telefoonlijn,... niet draadloos dus )
dat is zelfs iets sneller en iets goedkoper 56k6
maar bedenk wel het is niet gratis
je betaald per tik zeg maar omdat je gewoon een telefoonnummer belt.

zie link, ik weet niet of die nog werkt
het is al een wat oudere site zie ik.

Toegevoegd na 14 minuten:
je hebt grotere kans dat een heel oud model gsm je wel die functie nog bied
de BB zou dit wel eens niet meer kunnen hebben
maar als je het gewoon thuis wilt is waarschijnlijk een standaard modem beter
enige wat je nodig hebt is ene extra telefoon snoertje
met die kleine stekkertjes
en natuurlijk moet het modem geinstalleerd zijn
dan kun je dat instellen op een telefoonnummer
capthavoc