Waarin willen de meeste android apps toch altijd je locatie weten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik ook een raar iets!

Antwoorden (2)

Dat heeft -denk ik- vooral te maken met de social media die daar gebruik van melden (bijv. Facebook, waar je kunt "inchecken"). Maar ook op sommige apps is het 'belangrijk' dat je jezelf vindbaar maakt via GPS, zoals Latitude.

Persoonlijk doe ik er niet aan mee. Ik heb het uitgeschakeld. Dat kan gewoon hoor. ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
P.S. Android is trouwens van Google. En Google verzamelt graag zoveel mogelijk informatie onder het mom van "..u beter van dienst te kunnen zijn".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tevens is het zo dat een hoop "gratis" apps gratis zijn door de reclame die er in verschijnt.

als je gericht reclame wilt verspreiden is het wel handig om te weten waar iemand zich bevind, dan kun je gericht reclame toesturen.