Hoe kan je op een Mac in 1 keer de naam van een reeks bestanden veranderen?

Ik heb veel foto's en wil alle foto's (in 1 mapje) een andere naam geven. Ik kan dit wel per foto, maar ik wil dit in 1x doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik loop hier ook vaak tegenaan, en bij mijn weten kan het niet. Maar wie weet bestaat er een trucje voor en krijgen we het nu eindelijk te weten :))) Goeie Vraag dus!

Antwoorden (1)

Je kan met Automator een takenreeks aanmaken.
Doe dit, maak er een programma van.
Selecteer in de linkerkolom "Bestanden en mappen" (Heeft een Finder symbool)
Selecteer dan in de middelste kolom "Haal geselecteerde Finder onderdelen". Sleep dit naar de rechtse kolom
Selecteer dan in de middelste kolom "Wijzig naam Finder-onderdelen". Sleep dit ook naar de rechter kolom
Je kan dan kiezen uit aller lei opties om de naam van meerdere onderdelen in een keer te veranderen.

Bewaar dit.

JE gebruikt het door de foto's te selecteren, en op "programma" dat je net hebt gemaakt te laten vallen