Hangt af van het spel..

- Je werkt met punten: Je wil de beste zijn.
- Geen regels zoals in het echte leven: (Zoals SecondLife) waarin alles kan en mag.
- Je maakt sociale contacten in een spel waardoor je 'verplicht'voelt terug te komen, na een tijd sluipt dit er in en kom je elke dag even kijken.
- Een spel geeft je een goed gevoel omdat je er goed in bent. Bijvoorbeeld racen, schietspellen et cetera.

noem het maar op.
Als je er meer over wilt weten: Kun je ook naar http://www.gameverslaving.nl/wat_is_gameverslaving
gaan. (zie ook bron voor home pagina)

Toegevoegd na 2 minuten:
ps. vergeet ik bijna nog één van de belangrijkste redenen:
Mini games. (zylom spellen et cetera) zijn zó verslavend omdat ze zó makkelijk zijn. .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Alles, maar dan ook alles kan verslavend zijn, dus ook spelletjes, computerspelletjes...

Alleen GV kan dat dan weer niet... Zei ik in een ontkenningsfase...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je steeds je score wilt verbeteren blijf je maar doorgaan....en dan ben je zo verslaafd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat sommige spellen gewoon zo leuk zijn dat je ze wil blijven spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een spel zo leuk vind dat je er helemaal in op gaat dan giert de adraliene door je lichaam omdat je steeds beter en beter wilt spelen.Adraline is iets waar je verslaafd aan kan raken,het geeft je een kik om steeds weer een level verder te komen en om hi score`s te verbeteren!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Prima antwoord, alleen de stof die je bedoelt, is "adrenaline". http://nl.wikipedia.org/wiki/Adrenaline
Antoni
14 jaar geleden
En de "kick" die jij bedoelt, is met "ck".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha jaja mijn nederlands is niet zo best en al helemaal niet als ik al vanaf 5 uur mijn bedje uit ben na een heel kort nachtje
Het is leuk, je komt in steeds hoger niveau en dat is de uitdaging. Zeker als je deze spellen doet via internet, dus in een competitie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volledige games overheersen nog altijd de game-markt, en dat zal wel altijd zo blijven. Minigames zijn simpelweg niet geschikt voor de verkoop maar voor “even tussendoor”, en dat is ook wat ze zo populair maakt. Kort, origineel en verslavend zijn de termen die passen bij de meest succesvolle minigames, en dat is precies tegenovergesteld aan de meeste full-retail games. Deze twee delen van de game-markt zitten in een goed evenwicht, en het is te hopen dat dat zo blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je (als je van gamen houdt) dopamine produceert als je een game speelt. Als je wint, iets haalt of bereikt in de game gaan je hersenen dopamine produceren. Dit is een beloningsstofje waar je gelukkig van wordt. De werking van Alcohol en Cocaine berust deels op dezelfde neurotransmitter.