Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je iemands naam/mail opsporen met alleen een foto?

Ik heb namelijk vanmiddag een aantal foto's gemaakt van een paar jongens bij een sportauto en zij hebben mij een e-mail adres gegeven maar deze blijkt niet te kloppen. En die kereltjes waren zo enthousiast dat ik het lullig vind dat ze nu niks meer horen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
927
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet de foto op het net met wie ken deze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zullen vast een foutief adres hebben opgegeven en willen dus niks meer met je te maken hebben. Strikt genomen kun je niets met die foto. Als je die publiceert ben je in feite illegaal bezig. Er bestaat zoiets als portretrecht. Bronnen:
- http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/foto/portretrecht/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
patio, ik denk dat de jongens gewoon de foto wilden hebben via hun email, niks illegaals aan.
corzijlstra
12 jaar geleden
Het is de fout van één van die jongens. Dan had hij maar een goed emailadres moeten opgeven. Of heb jij het emailadres verkeerd overgeschreven?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee dat kan niet!

Tips over hoe je iemand naam en e-mail kan opsporen kunnen we beter niet onderling uitwisselen, i.v.m. privacy, hier zul je echt zelf creatief in moeten zijn!

Ik geloof dat je er goede bedoelingen mee zult hebben, maar i.v.m. privacy is het niet verstandig.

Veel succes !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, ik had dit wel verwacht maar het was het proberen waard. Dan hebben ze pech en hadden ze maar een goed email adres moeten geven. Helaas pindakaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben het compleet met jans eens... misschien is dit niet jou bedoeling maar dit kan wel leiden toe tot het privacy schade van derde
Je kunt proberen op grote fora of bijvoorbeeld Twitter een berichtje achterlaten:

Gezocht contact met een van de jongens op deze foto - Please Retweet #DTV

En dan de foto eraan vast hangen. Vaker wordt dit aan de lopende band geretweet en zul je diegene vaak vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding