Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijn computer net formatteert en ik wil mijn Internet fixen. Hoe doe ik dat ?

Ik klik op ''Set up a home or small office network'' en ik krijg deze melding.

CANNOT COMPLETE THE NETWORK SETUP WIZARD
The wizard cannot find your network hardware.
Before using this wizard, you must first install and configure your network cards, modems, cables, and device drivers...

Ik weet niet wat ik moet doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Om welk OS gaat het?

In geval van een kant en klaar pc of laptop welk merk en type?

Wellicht komen we ook verder met een systeem overzichtje.
http://pchelper.nl/hardware-kennisdatabase-72/wat-te-doen-bij-een-vermoedelijk-hardware-56052/

Met bovenstaande gegevens moeten de juiste drivers te vinden zijn en kan ik er ook linkjes voor geven.

Het is dus de bedoeling dat je bepaalde drivers gaat installeren. Normaal gesproken begin je met de drivers voor je moederbord (chipset drivers) voor zover die nog niet geïnstalleerd zijn. Tegenwoordig met Win 7 zijn die vaak al geïnstalleerd omdat de juiste drivers standaard al in win gebakken zitten. Maar kan dus dat dat niet het geval is. Daarna kun je de rest vd ontbrekende drivers op willekeurige volgorde installeren.

Maja de vraag is natuurlijk welke moet je nog installeren. Ja dat vd netwerkkaart is duidelijk. Om daar verder achter te komen ga je naar appraatbeheer.
Start » zoek/uitvoeren » devmgmt.msc

Meld vervolgens bij welke apparaten er ?'s of !'s staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je network hardware is dus je netwerkkaart. Wat je daarbij ook móet doen is de software van je netwerkkaart installeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan wat voor 'n netwerkkaart je gebruikt. Of het een ingebouwde is, of dat het een losse adapter is. Als je drivers voor je geluidskaart wilt downloaden, zul je toch eerst even internet moeten hebben. Dan kun je ze namelijk op internet downloaden. Ik ken wel een programma, waarmee je dit alles kunt zien.
Blijkbaar wordt je netwerkkaart niet direct door windows herkent.
Meestal levert een leverancier een CD met drivers mee met een computer, daar hoort een netwerkdriver bij te zitten.
Anders moet je op internet op zoek naar de juiste driver voor je netwerkkaart (vaak geintegreerd op het moederboard)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Raar want als je xp gebruikt of een hogere versie zou hij vanzelf die netwerk drivers moeten vinden ?
misschien niet de juiste merk maar hele imple standard drivers
Gebruik je win98 dan kan het idd zijn dat je de software van de netwerk kaart handmatig moet installeren

Je hoeft meestal niet eens een netwerk in te stellen als je alleen op internet wil
tip probeer het eens via IE en gebruik de diagnoseknop ?

2de tip
verwijder je netwerk kaart eens uit apparatenbeheer
en herstart eventueel met de windows cd in de drive
pakt hij hem dan wel ?

Gebruik je xp of hoger dan zou het wel eens kunnen zijn dat je netwerk kaart defect is ?

gebruik je win98 dan moet je idd de passende drivers er zelf bij zoeken
heb je wellicht een moederbord cd rom gekregen bij de pc daar staan ze meestal op

gebruik je wellicht een wat oudere versie xp zonder service pack 1 dan is er de kans dat je ook de drivers voor de intel chipset o.i.d vanaf de cd rom voor je moederbord
eerst moet installeren
(Lees meer...)
capthavoc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Raar want als je xp gebruikt of een hogere versie zou hij vanzelf die netwerk drivers moeten vinden ?" Ik moet altijd als ik XP installeer op mijn asus p5b eerst de meegeleverde cd invoeren voor chipset/geluid/netwerk. Windows 7 doet het wel automatisch (vista ook gok ik maar die heb ik er nooit op gedraaid). Dit gebeurt bij xp trouwens heel vaak.
capthavoc
14 jaar geleden
het ligt vast aan de chipset dat is meestal de enige reden dat xp de drivers niet meteen vindt
Je pc kan je niet vertellen wat voor netwerkkaart je hebt omdat hij hem niet herkent, oftewel in windows ga je het niet vinden.

*Als je een kant en klare pc/laptop hebt moet je op de site van de fabrikant op je typenummer zoeken. Dan kun je alle drivers downen. Dit moet je dus met een andere pc doen.
*je kunt je pc openschroeven en het typenummer van je moederbord opzoeken (indien onboard netwerk) en drivers downen (zelfde als je een losse kaart gebruikt).
*meegeleverde driver cd gebruiken.
*Nieuwere versie van windows installeren. Deze hebben meer drivers aan boord.

Ik vind het overigens dapper dat je hieraan begonnen bent zonder dat je de basics beheerst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing