Hoe bestanden verplaatsen ipv kopieren naar andere schijf?

Als ik grote films wil overzetten naar een andere schijf dan kopieert hij alles, zodat ze op allebei de schijven blijven staan en ik wil dat ze verplaatst worden want dat gaat veel sneller. hoe moet dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat dat sneller is? Als ze op de zelfde schijf staan en je verplaatst ze, dan is dat inderdaad sneller omdat de file al bestaat. Dus alleen het pad moet veranderd worden. Als je ze naar een andere schijf verplaatst, dan zal toch echt elke byte gekopieerd moeten worden, wat net zo lang zal duren.

Het beste antwoord

Als je een bestand versleept en je drukt de shifttoets in verplaatst hij i.p.v. kopiëren. Afhankelijk of je tussen verschillende fysieke schijven kopieert, kan het andersom werken. De verplaats je tijdens het slepen en kopieer je met de shifttoets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt! dat wist ik nog niet

Andere antwoorden (3)

Door ze te "knippen"

als je met de rechtermuisknop op het bestandje klikt zie je "knippen" staan.

Als je vervolgens naar de schijf gaat waar het bestand naar toe moet worden geschreven dan klik je weer met de rechtermuisknop maar dit keer kies je voor "plakken"

Dan zijn ze uit de ene map verdwenen en staan ze op de gewenste locatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Das waar, maar dit is gewoon een kopieervariant waarbij het bestand van de originele plaats verwijderd wordt en dus niks sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah oke. Dat wist ik niet!
Ctrl+X en dan Ctrl+V

Klaar. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij maakt het kwa snelheid niks uit of je een bestand nu kopieert of verplaatst.

Hoe kom je er bij dat dat sneller gaat?