Welk PHP + Mysql boek kan ik het beste nemen?

Ik ben op zoek naar een goed php boek, die vanaf de basis naar gevorderd gaat. Nu weet ik dat php leren vooral doen is, dus ik wil niet veel lezen, maar vooral veel doen (natuurlijk wel alles goed en helder uitgelegd).

Welk boek is voor mij het beste?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Yss, ik zou het toch echt met tutorials doen. Het internet staat er helemaal vol mee. Zoals je zegt, al doende leert men.
Jij hebt waarschijnlijk wel al ideeen over wat je zou willen maken. Kies een makkelijk idee uit, deel het op in mini stapjes, en ga voor die stapjes googlen naar tutorials.

Bijvoorbeeld "save html form input to mysql db using php" en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel zo dat tutorials dan goed uitgelegd moeten worden en het liefst in het Nederlands, voor optimaal resultaat. Ik ga er zeker naar kijken en beginnen vanaf de iets gevorderde basis. Het lompe is dat ik php wel kan lezen, maar niet kan schrijven/ programmeren :(

Andere antwoorden (2)

Je moet wamp nemen, dan heb je alles ineen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das geen phpboek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wamp is een serverpakket. Geen boek. -1
Ik kan je het boek van Peter Kassenaar PHP5 aanraden het gaat hier wel om de basis. Een ander boek wat ik kan aanraden is van tim converse PHP5 & MySQL.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een vraag, zijn deze boeken niet al zwaar verouderd?