Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Maakt een computer/labtop minder geluid en/of word hij minder warm als er een lager besturingsysteem zoals windows 7 of windows vista op zit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
600
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel ik minder besturingssysteem dan windows 7 zoals windows 98 en windows xp

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tegenwoordig maakt dit met nieuwere laptops weinig uit, als jij een Laptop hebt uit het jaar 2000 dan zal die waarschijnlijk soepeler lopen met Windows XP dan Windows 7 omdat ie nou eenmaal gewoon minder processen en dat soort dingen moet uitvoeren (minder warm dus) omdat Windows XP vergeleken met Windows 7 gewoon veel simpelere en compacter is (bijvoorbeeld door Aero in Windows 7).

Als je de vergelijking gaat stellen tussen Windows 7 en Vista dan ben je snel klaar, ik denk dat we allemaal wel weten dan Vista zwaarder draait en minder soepel dan Windows 7.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tegenwoordig maakt het inderdaad weinig uit, maar met Windows 8 wordt et minder RAM-geheugen gebruikt, dus doe je langer met de accu en is hij soms iets kouder.
PS: Hoe kouder een computer, hoe sneller en beter het is.

Toegevoegd na 22 seconden:
et = er

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar Windows 8 is hoger, niet lager.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding