Wat heb ik nodig om films en muziek (welke op mijn computer staan) in andere ruimtes van mijn huis af te spelen?

Binnenkort wil ik 2 nieuwe platte tv's aanschaffen vandaar dat ik deze vraag stel en zou ik het onderstaande hierop willen doen. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren wat ik precies nodig heb en het beste is om het volgende te bereiken:

- Het op 2 tv's (tv in slaapkamer en 1 in woonkamer) afspelen van muziek en films afkomstig van mijn computer.

Het volgende is belangrijk voor mij:
- Zo min mogelijk draden door het huis (liefst draadloos);
- Vanaf deze 2 tv's wil ik direct in contact staan met mijn computer zodat ik kan internetten, de muziekkeuze kan bepalen, de films kan starten, etc.
- De kwaliteit moet goed zijn (de films moeten bv. zuiver op het beeld komen)
- Goede prijs/kwaliteit verhouding (liefst niet te duur).

Ik sta open voor alle suggesties. Wellicht is het een voordeel dat ik de tv's nog moet aanschaffen en daarom alles op elkaar af kan stemmen.

Dank voor alle reacties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er is vrij veel mogelijk op dit gebied.

De meeste flexibiliteit zou je hebben met al dan niet mini (HT)PC's naast je TV's. Helaas is dit ook de duurste optie.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/509/%28ht%29pc-barebones.html

Een goedkopere optie is om media spelers naast je TV's te zetten.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/655/mediaspelers.html
(hardware.info heeft geregeld reviews van dit soort apparaten)
Of er met deze apparaten ook valt te internetten is maar de vraag. Hoewel vaak websites als youtube ed wel te bezoeken zijn. Tegenwoordig zit er ook wel vaker een mediaspeler ingebouwd in de TV zelf. Maar die zijn meestal niet zo geweldig en of een wifi verbinding daarmee mogelijk is is ook maar de vraag.

Als je een of meerdere spelcomputers bezit is er vaak al dan niet via mods ook wel het een en ander mogelijk om die apparaten te laten functioneren als media speler (zelf met de wii gedaan, nadeel echter HD materiaal + wii gaat niet echt samen, andere spelcomputers zijn krachtiger).

Al het genoemde is in draadloze varianten mogelijk. Enkel afhankelijk vd mogelijkheden vd betreffende apparaten.

Toegevoegd na 12 minuten:
Let op die mini (HT)PC’s daar zit vaak nog geen besturingssysteem bij. Dus daar kunnen nog extra kosten/handelingen bij komen om zo'n apparaat aan de praat te krijgen (vaak ook geen cd drive dus win of eventueel linux installatie zal dan via USB moeten).

Deze zijn met OS.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/713/desktops.html#filter:XYzNCsIwEITfZc895MdYyQMUPAgFvYmHkqywENuS1CqUvLsbtSCehpnvYxa4UkxTG8nhiW546J5g-3sI1T-gfgVD9BgbwuDBwkz4SFDBWMS3JIWoILkhfs7MWgorBAO6Cf1xRLf3CewZpK75QcOFKa8NhQkjkwXkTmxKzl0oojGarczuVv_MStWyHNTyG4qlnF8