Krijgen Windows 8 laptop's een touchscreen?

Ik lees op verschillende website's dat Windows 8 touch-gericht is (zoals de Metro-interface).

Op tablet's lijkt mij dit nuttig, maar hoe zit dit met laptops (en eigenlijk ook desktop's)? Krijgen de nieuwe (laptop) schermen allemaal een touchscreen, of moet je een interface die touch-gericht is met je muis gaan besturen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Inderdaad win 8 is touch gericht, doch is goed bedienbaar met een muis of touchpad.
De nieuwe generatie lap/notebooks blijven gewoon met een normaal scherm ( uitzonderingen daargelaten ), alleen de zogenaamde convertibles ( omkeer scherm, afkoppelbaar scherm etc. ) waarvan diverse al reeds voorzien zijn van een dergelijke scherm zullen nu wel een grote vlucht maken en steeds meer en meer gemeengoed worden.
Het zelfde geldt natuurlijk ook voor de tablets, welke nu al aardig gemeengoed zijn geworden.

Dus eigenlijk verandert er weinig aan de huidige generatie, doch de "covertables" zullen wel steeds meer de overhand krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vast een aantal, maar het lijkt me onmogelijk om als MS te stellen dat een laptop die verkocht wordt met W8 een touchscreen moet hebben.