Ik wil een laptop kopen die vooral goed is in het runnen van spellen, maar ook niet erg duur is (rond de 600 euro). Wat is een goede keuze?

Ik had een laptop gevonden met de volgende systeemgegevens:

Processor 2e generatie Intel® Core™ i5-2430M (2,4 GHz, vier threads, 3 MB cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Beeldscherm 44 cm(17.3") High Definition (1600X900) WLED met TrueLife
Geheugen1 4GB1 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
Harde schijf 640 GB2 SATA harde schijf ( rpm)
(5400 rpm)
Optisch station 8x dvd+/-rw-station inclusief software
Videokaart 1 GB nVidia GeForce GT 525M
Garantie 1 jaar Collect & Return-garantie – geen upgrade geselecteerd
Geadverteerd systeemgewicht 3.24 kg.

Is dit geschikt als een redelijke spel-laptop? Hij is 600 euro.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Wil je echt de nieuwste spellen spelen? Dan is de videokaart volgens mij niet goed genoeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehm, ligt eraan wat de nieuwste spellen zijn. Ik wil in ieder geval gewoon spellen als Call of Duty modern warfare 2 en dergelijken op normale kwaliteit kunnen spelen... Ik hoef niet per se Crysis 2 op maximum graphics, als alles maar gewoon soepel loopt, en ik de meeste spellen wel kan spelen (op laag resolutie is ook niet erg).

Het beste antwoord

De specs zijn goed genoeg om alles op normal/medium te spelen, Cod zal wel werken op high maar je HDD is vrij klein als je veel spellen gebruikt (Steam). Misschien moet je ook kijken of het moederboard toestaat om meer dan 4 gig ram te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okey, bedankt. Ik gebruik inderdaad steam, maar ik ben gewend van mijn oude laptop dat ik het moest doen met 4 gig... Ik hoop dat het nu ook genoeg is. Maar ik heb hem in ieder geval gekocht, hij kan nooit slechter zijn dan mijn vorige laptop.
In ieder geval, bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

Dit is wel al een redelijke laptop, maar het nadeel is met computers dat je naar een jaar kan beginnen met upgraden. Als het vooral om het gamen gaat zou ik een console aanschaffen kun je eventueel voor school ook nog een goedkoop laptopje halen van die 600 euro.

Nog een nadeel als je over een jaar wilt upgraden: bij een laptop is dat moeilijker en zijn de onderdelen duurder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grafisch gezien zou ik je een AMD aanraden in plaats van de Intel Core i.v.m. gamen.