Laptop start heeeeeeeel traag op ??? wie kan me helpen dit op te lossen?

De laptop doet ongeveer een uur over het opstarten. Map openen en zo duurt ook heel lang. Kan dus eigenlijk niets met de PC. Er staat wel een update voor service pack 1 maar krijg een melding dat hij niet kan installeren. Nu in veilige modus opgestart (1 1/2 uur), klik telkens op windows update maar doet dus niks. Weet niet of die update er iets mee te maken heeft maar alles duurt heeeeeeeel lang. Wie heeft er tips? (Laptop is nog geen jaar oud)

Toegevoegd na 9 minuten:
Kreeg eerst de melding: opstartherstel (aanbevolen) of starten in veilige modus. Had opstartherstel gekozen en kreeg na een hele tijd de melding: kan niet automatisch worden hersteld. Hierna kies ik voor voltooien en dan gaat de laptop uit. Had ook een keer melding kan geen verbinding met Windows-service maken, maar die komt nu niet meer
Bij zoeken in configuratiescherm naar Windows update kan hij niks vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K
Powergen
12 jaar geleden
Heb je je laptop wel eens gescand op mogelijke virussen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scanner werkt niet meer, dus kan niet scannen
capthavoc
12 jaar geleden
welke versie windows heb je ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows 7
capthavoc
12 jaar geleden
denk dat je beter kan herinstalleren
want als je over elke stap ene half uur moet doen dan ben je dagen bezig
even dvd er in of herstelpartitie opstarten
en helemaal terug maar fabriekinstellingen
werkt dat ook niet dan terug naar de winkel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor de reactie.
Doet inderdaad overal heel lang over. Mapje openen 20 minuten. Wilde met thuiswerknet gegevens opslaan op andere PC, maar werkt niet. USB stick herkend ie niet. Nu bestanden aan het opslaan op DVD, dat werkt wel.
Maar ook heel langzaam, dus ben hier wel 2 dagen mee bezig denk ik.
Er geen herstel CD gemaakt van de laptop. Dus heb geen Windows. Kan ik dan toch opnieuw installeren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb overigens wel wat informatie die ik zie tijdens opstarten F2:
HDD Model Name: WDC WD3200BEVT-22A23TO

Het beste antwoord

ik zou ook idd eerst ccleaner uitvoeren, gratis te downloaden, zie bron, en defragmenteren, en vervolgens een schijfcontrole doen. dit doe je zo:

ga in start naar uitvoeren, typ " Cmd " in, en typ daar "shkdsk c: /f /r in,( zonder de ", en let op de spaties) en enter. je krijgt wellicht de melding dat de schijfcontrole niet kan, maar gepland kan worden na herstart, dit is omdat de controle niet kan van een schijf die in gebruik is, dus klik daar op ok, herstart de pc, en de controle zal beginnen. let op, dit kan verschillende uren tot een dag duren...heb dus geduld.
na voltooing de pc herstarten, dit zou al merkbaar beter moeten zijn.

indien nog niet snel genoeg naar wens, is idd enkel nog een herinstal van windows de enige optie

Toegevoegd na 1 minuut:
oeps...typfoutje...
in commandprompt moet je " chkdsk " invoeren, niet shkdsk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben begonnen met alles op DVD op te slaan zoals foto's enzo. Echter over 4 Gb doet hij 24 uur. Ben dus denk ik dagen bezig om alles op te slaan.
Denk dus inderdaad Windows opnieuw erop zetten.
Maar er is geen recovery CD. Het is een Acer laptop.
Kan ik dit dan toch herstellen / opnieuw installeren? De laptop is nog geen jaar oud. Terug naar fabriek? Weet niet of dit onder garantie valt??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt dus geen windows cd meegekregen bij aanschaf veronderstel ik? en heb je je registratienummer? ik zou toch eens proberen eerst een schijfcontrole te doen, daarvoor hoef je niet noodzakelijk een backup voor te doen, dat heeft geen invloed op je bestanden, en kan enorm verschil/verbetering uitmaken. laat dat gewoon nachtje lopen, en bekijk het resultaat.het zal minder lang duren als een backup, in jouw geval, denk ik, en je riskeert niks, hé helpt dat niet voldoende, dan zou ik je idd aanraden es te informeren wat betreft de garantie, maar let wel, wat zij dan doen is terugzetten naar fabrieksinstellingen,(wat je ook eenvoudig zelf kan doen, indien je geen win cd hebt voor een clean herinstal en laptop niet mr in garantie is) dus backuppen is dan zowiezo noodzakelijk veel succes, laat mr weten als er probs zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
edit: k bedoel maar, als je zelf wil terugzetten nr fabrieksinstellingen, help ik je graag voort
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet is dan eerst ccleaner uitvoeren,en defragmenteren, en vervolgens een schijfcontrole? Het duurt een eeuwigheid voor ik een internetverbinding heb, dus hoe moet ik die ccleaner downloaden? En bij schijfcontrole moet ik dus uitvoeren: cmd en dan chkdsk c: /f /r
En gaat er dan niets verloren van mijn bestanden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ccleaner is piepklein hoor, om te downloaden, iets van 3 à 4 mb, maar nee, noodzakelijk is dat niet, je kan gewoon direct controle doen.
schijfcontrole gaat gewoon veel dieper fouten opsporen als ccleaner of defragmenteren,is daarom effectiever als er écht een probleem is, en dat lijkt mij wel het geval bij jou, zooo traag kan echt niet alleen aan teveel opstartproblemen ofzo liggen.
bijkomend voordeel van schijfcontrole is dat je, als je probeert om de pc in garantie binnen te brengen, je kan vermelden dat je dat al geprobeerd hebt, want als er geen verbetering is met schijfcontrole, is de kans groot dat er een hardwareprobleem is, en dat is zowiezo onder garantie. om schijfcontrole op te starten,= idd uitvoeren, Cmd intikken, gaat er zwart schermpje open, dat is de commandprompt, daar tik je je command in, en enter.zeg ok als hij zegt om de controle te doen bij herstart, en herstart de pc
voor bestanden moet je niet vrezen, in t ergste geval (enkel bij zware schijffouten, gebeurd niet vaak) kan het gebeuren dat sommige progs niet goed meer werken, dat je die moet herinstalleren, mr dat heb ikzelf nog maar 1 keer gehad, en al heel vaak deze oplossing gebruikt bij trage laptops
voila, weer hele boterham, hopelijk lukt het je, succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor je reactie.
Ik heb ccleaner met een andere pc gedownload. Kan het misschien via DVD installeren op de laptop. Toch eerst die cc cleaner en defragmenteren of meteen schijfcontrole?
Ga morgen proberen die schijfcontrole te doen.
Als het inderdaad een hardwareprobleem is kan ik dan zelf windows opnieuw installeren of moet ie dan terug naar de fabrikant?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb net geprobeerd schijfcontrole. Krijg melding:
Toegang geweigerd omdat u niet gemachtigd bent.
U dient dit hulpprogramma met benodigde bevoegdheden uit te voeren.
????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande al opgelost, is nu bezig met schijfcontrole.
Ga ondertussen maar een paar uur slapen.
Laat morgen wel weten hoe het gegaan is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, vergeten te vermelden, idd moet je Cmd in win 7 uitvoeren als admin. om die controle te doen.
aanvullend toch nog ccleaner en defrag doen, hopelijk ben je zo gered.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanmorgen om half 7 stond de schijfcontrole op 10 %.
Eerst tot 8% gaf ie aan: bestandsrecordsegment onleesbaar (heel veel regels), Bij 10% melding: onvoldoende schijfruimte om onleesbaar bestand ...... te hotfixen en .... van 28804 records met beschadigde bestanden ver
Nu om 12.30 uur staat ie weer op 8% en komen alle nummers die al eerder geweest zijn met bestandsrecordsegment onleesbaar weer tevoorschijn.
Heb geprobeerd schijfcontrole te stoppen met Ctrl C en Window Pause Break, maar krijg alleen melding:
224256 bestandrecords verwerkt.
De bestandscontrole is voltooid.
513 record met grote bestanden verwerkt.
Nu aantal regels 10 procent voltooid. (32 van 42 records met beschadigde bestanden verwerkt)
Hoe kan ik deze controle stoppen? Of denk je dat hij nog aan het repareren is? Iemand zei dat de harde schijf 'overleden' is???
Als ik dit kan stoppen kan ik dan nog wel mijn bestanden opslaan? En hoe kom ik daar?
Ik heb wel veel vragen hè?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
t ziet er naar uit dat de oorzaak van je probleem hiermee gevonden is, hé...je HD, me dunkt
ik zou nog even wachten, bij een schijf met veel en zwaar beschadigde sectoren kan dit écht lang duren (onlangs laptopje gerepareerd, heeft er ruim 40 u over gedaan!!!)
een controle stoppen kan, maar is niet echt aan te raden.
harde schijf is nogniet overleden, anders draaide er niets meer, hé. nu kan het wel zijn dat em te zwaar beschadigd is om op deze manier te repareren, en dan is het idd kwestie om al je bestanden/foto's etc er snel af te halen voor ie de geest geeft, en er snel mee naar je verkoper te gaan.een jaar is echt te jong om te overlijden, en in de winkel kan je dan in elk geval zeggen dat je softwarematig alles hebt geprobeerd.
dus mijn advies: heb dagje geduld, eens hij voorbij die kapotte sector is waar em nu blijft hangen, kan het plots toch nog snel gaan. laat ons zeggen(als je pc zolang kunt missen tenminste) als er morgen dit uur geen vooruitgang is, doen we t anders, en gaan we je bestanden saven ok?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De laptop is toch weer opgestart met Windows. Is nog steeds supertraag. Kreeg weer die melding met iets van Windows server. Map openen en zo duurt nog steeds heel lang. Wil nu toch eerst alles opslaan zodat in elk geval niet mijn bestanden verloren gaan. Dit gaat wel een tijdje duren. Wat kan ik nu het beste doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is de controle vanzelf gestyopt, dus voll tot 100% gegaan? of heb je afgebroken?
in elk geval is je HD kapot, zoveel is duidelijk, softwarematig ga je niet veel resultaat hebben als de schijfcontrole geen verbetering geeft, dus idd, backup van je bestanden, en dan kijken wat de winkel voor je kan doen. je pc is nog te jong om al met bios of hardware te gaan knoeien, want dan vervalt automatisch je garantie,en hardware is minstens 1 jaar in garantie.
word dus hoogstwaarschijnlijk nieuwe HD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je die foutmelding nog es hebt, noteer dan het nummer es en stuur ies door?
dus zoiets van : fout 0x...(acht cijfers gewoonlijk na de x)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank weer voor je snelle reactie.
Ik weet niet of de controle gestopt is omdat ik dus op Ctrl C en Window pauze/break heb geklikt. Zag op een gegeven moment iets van 11% en toen ik later keek was hij aan het opstarten.
Wel is nu de taakbalk wit (was eerst blauw) en als ik deze computer open dan opent hij met Window verkenner. Ook hier een ander scherm (Windows klassieke weergave?)
Ben nu dus toch maar begonnen met gegevens opslaan, ben te bang dat ik straks alles kwijt ben.
Hierna toch nog een keer die schijfcontrole doen of heeft dat geen zin meer?
Weet het nummer niet meer van de foutmelding, had dit ergens genoteerd maar kan het niet meer vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goh, als de schijfcontrole afgebroken is door CtrlC, heeft het zeker wel zin, maar ik heb er geen idee van of dat kan,zo afbreken, want chkdsk loopt zonder windows op te starten, he, dus nog voor je windows. nog nooit moeten afbreken zelf, alhoewel dat gaat in bios.
in elk geval kan het geen kwaad dit nog es te laten lopen, hoor, integendeel die witte taakbalk heeft 2 mogelijkheden : ofwel is je pc opgestart in veilige modus, wat ik vermoed,dat zou je dan moeten zien staan in een van de hoeken, ofwel heeft hij de beeldschermresolutie aangepast, dat kan je terugzetten in config-beeldscherm.
in veilige modus kan je prima je bestanden veilig stellen, lijkt mij wel beste zo, en dan es herstarten, en kijken hoe hij exact herstart die foutmelding was maar uit nieuwsgierigheid, denk niet dat dit belangrijk is
nog veel geduld toegewenst, vrees dat je er nog niet bent...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je gewoon in windows zit, dus niet in veilige modus, en je kan je beeldscherm niet goedkrijgen in configuratie is er ook nog deze mogelijkheid : start - uitvoeren, tik daar "sysdm.cpl "> OK > tab Geavanceerd > Prestaties > knop Instellingen en bij visuele effecten kan je daar een beetje spelen, bv. die semi-transparante blauwe balk, die je hiervoor vast had, dat is " aero", die vink je dan aan, dan toepassen en ok, en bekijk het effect.
alhoewel dit voor t moment waarschijnlijk niet je grootste zorg is natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb alle belangrijke gegevens opgeslagen op schijfjes. Heb denk ik vorige keer toch de schijfcontrole afgebroken.
Bij het opstarten gaat hij automatisch schijfcontrole doen tenzij ik binnen 10 seconden op een toets klik. Ben om 16.30 uur dus weer begonnen met schijfcontrole. Hij geeft aan: Bestanden controleren (stap 1 van 3) en geeft dan op een aantal regels: bestandsrecordsegment 188944 enz is onleesbaar. Onderaan staat 8 % voltooid. Een uur geleden startte hij automatisch weer opnieuw op en begon het verhaal weer van voor af aan. Dezelfde bestandsrecordsegmenten komen tevoorschijn. Toch laten draaien ondanks dat hij vanzelf opnieuw ging opstarten? En zou dit wel of niet aan de harde schijf liggen of alleen Windows opnieuw installeren straks?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kreeg net melding: 224256 bestandsrecords verwerkt.
De bestandscontrole is voltooid.
516 records met grote bestanden verwerkt.
10 (enz) procent voltooid. ( 6 van 40 records met beschadigde bestanden verwerkt)
Nu is ie weer opnieuw begonnen met schijfcontrole zoals hierboven beschreven.
????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer, het lijkt erop dat hij een aantal segmenten niet kan herstellen, als hij al verschillende malen is herstart, en zijn % geraakt niet hoger, dan heeft het geen zin meer.
twee opties idd:harde schijf op stervens na dood, of nog te redden.
als je de mogelijkheid hebt, kan je nu eventueel de pc binnen doen.
heb je een installatie-dvd en wil je het toch zelf doen ( maar dan vervalt waarschijnlijk wel je garantie ), herinstalleer je terug windows 'clean', dwz. tijdens de installatie krijg je op bepaald moment de keus om schijf al dan niet te formateren, dit moet je zeker doen, want anders blijf je met die beschadigde sectoren zitten.
meestal lukt dit probleemloos,en heb je na instal terug vlotte pc.
er is in jouw geval een kleine kans dat hij niet meer kàn geformateerd worden, dus dat windows zegt,schijf te beschadigd, en dan kan je enkel nog nieuwe schijf laten steken.
mocht je geen dvd hebben, maar wel je registratienummer, zijn er w7-torrents te vinden op het net, neem dan wel een iso-file, die kan je zo branden. nog veel succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik weer.
Wat er precies gebeurd is weet ik niet.
Ik heb de laptop opnieuw gestart, hij heeft nog paar keer schijfcontrole gedaan en daarna deed hij het weer gewoon. Alles start snel op en zo.
Heb toen met CCleaner met Cleaner alles schoongemaakt, toen nog Register van CCleaner scannen en problemen herstellen gedaan.
Ben toen gaan kijken om te defragmenteren.
Stond schema ingesteld elke week schijven defragmenteren. Bij C-schijf was de laatste keer 6-4-2011 en er staan nog 2 schijven: PQservice en system reserved. Deze waren voor het laatst 10-3-12 gedefragmenteerd. Bij alle 3 stond 0% gefragmenteerd.
Heb C-schijf op defragmenteren gezet en is gebeurd maar staat dus achter 0% gefragmenteerd.
Maar alles werkt weer als vanouds.
Er staat echter nog steeds een update: Windows 7 Service Pack 1 voor x64-systemen (KB976932)
Deze kan nog steeds niet geinstalleerd worden.
Krijg melding Fout: ERROR_FILE_NOT_FOUND(0x8007002) Ook vraagt hij na het opstarten of we een recovery CD willen maken van de fabrieksinstellingen.
Kan ik dat gewoon doen?
Dit was dus nog niet gedaan, vandaar dat we die recovery CD/DVD niet hadden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
joepie, k ben blij voor jou dat alles terug naar behoren werkt, k begon er beetje voor te vrezen...maar schijfcontrole doet de truuk (bijna) altijd, héhé
anyway,
1/ccleaner mag je gerust bv wekelijks doen, prima prog
2/defrag kan je instellen op bv maandelijks, das voldoende,( want vraagt veel geheugen van pc, terwijl hij daarmee bezig is, gaat de rest flink wat trager) en enkel de c-schijf, ik veronderstel dat die 2 andere partities puur systeem zijn, geen progs of bestanden erop,die hoeven dus niet gedefragmenteerd worden, zolang je geen problemen hebt.
3/die recoverydisk is een must !!! als je ooit nog es in de problemen raakt, zet die de pc terug naar de staat dat hij vandaag is, en das goed, veronderstel ik, dus
(normaal is dat het eerste dat je doet bij nieuwe pc, goeie raad voor in de toekomst, hihi)
4/ wat betreft update sp1: slecht nieuws, ik heb ook 1 van mijn pc's die om geheimzinnige reden alles pakte van updates, behalve die, en op ne goeie keer was het wel in orde, nooit gevonden waarom, k vermoed dat er eerst andere updates moeten binnenkomen, voor hij die wil installeren, dus geduld hebben, maar er is/gaat niets mis met een pc zonder sp1, hoor
ben blij dat ik je heb kunnen helpen, als er nog wat is, hoor ik het wel
groetjes,Hilde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
btw,
schijfcontrole kan je gerust af en toe es doen, hoor, als je ondervind bv dat em weer wat trager word...je hoeft niet te wachten tot je probs krijgt.
ikzelf probeer dat toch zo om de 2 à 3 maand es te doen.
als er geen grote fouten gevonden worden, gaat het stukken sneller, dan is ie op enkele uurtjes volledig rond. zo hou je je schijf gezond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel heel hartelijk bedankt voor je hulp.
Ben blij te horen dat SP1 niet persé nodig is.
Ga nu eerst een back up maken.
Heb ook nog een mailtje gestuurd naar Acer over deze problemen en dat SP 1 dus niet geinstalleerd kan worden. Ben benieuwd of ik iets hoor.
Volgens velen is de service van Acer niet zo goed, maar we wachten af.
Nogmaals heel erg bedankt voor de hulp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL- nee, acer staat idd niet echt bekend voor goeie na-verkoop service, mr groot gelijk dat je probeert en vroeg of laat pakt ie die sp1 wel, hoor enne, graag gedaan, was weer eens uitdaging, om op afstand te helpen laptopje trug ok te krijgen, weer es wat anders :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou ben ik weer.
We hebben te vroeg gejuicht denk ik.
Vandaag duurde het weer heel lang met opstarten en programma's openen.
Had mailtje gestuurd naar Acer en waarempel vandaag al mail terug.
Had erin gezet dat we schijfcontrole en zo als gedaan hadden en één (van 11) van de foutmeldingen erin gezet: Probleem: Videohardwarefout
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
WD-20111208-1148.dmp
sysdata.xml
WERInternalMetadata.xml
Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.
En de vraag erbij of er iets met de harde schijf mis zou kunnen zijn. Kreeg mail van Acer:
De analyse is voltooid en hier is onze terugkoppeling:
Geachte klant, Uw apparaat dient op te worden gehaald voor reparatie. Dus toch bijna overleden harde schijf???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja, dat denk ik wel, ja, persoonlijk vreesde ik daar al voor, omdat hij al zo'n moeite had om je HDD te controleren/repareren.het kan ook je processor zijn, of je grafische kaart, of combo van dat alles, maar dat het een hardwareprobleem is, dat is 100% zeker.
best wel snelle reaktie van acer moet ik toegeven!
zorg voor voll. backup van je bestanden, en binnendoen voor je garantie vervalt, zou ik zeggen...
t zal waarschijnlijk te moeilijk of te traag gaan, mr zoniet, moest het lukken om nog te downloaden, kijk es in link hieronder,speccy is free, en geeft alle hardwareinfo van je pc, meet je temp., etc.
kan je direct zien wat je in huis hebt, en k zou best wel es willen weten wat acer steekt aan harde schijven tegenwoordig...
t is gewoon uit nieuwsgierigheid, hoor, dus t hoeft niet persé, doe geen moeite als ie weer écht zo traag is...
maar het is in elk geval heel handig tooltje om te onthouden.

http://www.piriform.com/speccy
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik nog eens: pure ellende
Wil nog wat dat opslaan op externe schijf maar krijg nu bij het opstarten de melding:
A disk read error accurred
Press Ctrl + Alt + Del to restart Telkens hetzelfde als ik dit doe.
Kan wel tijdens het restarten kiezen voor:
Press to enter Setup nog tips?????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goh, je hdd is t dus écht aan t begeven, hé
er is wel iets wat je kan proberen, mr dan zou je nog vlot internet moeten hebben, wat hopelijk zo is? (want tenslotte is dat niet gerelateerd aan je hdd)
en kan je nog dvd branden? of die beide bij iemand anders doen? hier is eventuele oplossing : http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download download hier ubuntu.(check of je 32-bit of 64-bit systeem hebt, en pak die versie!)
branden op cd of dvd, dwz. bootable cd van maken, bv. met imgburn(free te vinden),oa nero, en vele andere, kan dat ook.
cd met ubuntu in lade, laptop herstarten. je krijgt dan voor windows start, eventjes de vraag of je wil opstarten vanop cd, druk enter.
als t goed is, zit je dan in ubuntu. das een os, beetje vergelijkbaar met windows, mr simpeler, én t voordeel is, je hoeft niet te installeren. dus als de cd start, en hij vraagt of je 1/ wil install., of 2/proberen, doe je dat laatste.
zal beetje zoeken worden, want in ubuntu staat alles wel wat anders als in windows, maar vaak herkent en leest die nog schijven die windows niet mr wil lezen.
zoek de data die je nog wil recupereren, plug usb in, en kopieer.usb eruit, cd eruit, en je zou je data moeten hebben.
hopelijk ben ik beetje duidelijk met gans de uitleg? als ubuntu ook de schijf niet vind, is het gedaan, vrees ik, met je schijf, én je data. setup runnen gaat niet veel zin hebben in jouw geval, hoor, want je hebt hardwareprobleem, dus pc terugzetten gaat niet werken. nog veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De PC waar ik dat ubuntu op schijf zet is een 32bit. De laptop een 64bit.
Ik kan alleen een 32bit branden op DVD. Maakt dit iets uit?
Kan ik die 32 bit versie gewoon in de 64bit laptop gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het bestand op 32bit en 64 bit gebrand. 64bit dus geprobeerd op laptop. Lukt niet, krijg nog steeds dezelfde melding. Heb via F2 ingesteld opstarten met DVD station maar ook dat helpt niet.
Conclusie: harde schijf echt overleden????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel je dat je cd n,iet opgestart krijgt? of ziet ubuntu ook je schijf niet?
met welk prog gebrand? imgburn is een van de beste om live-cd's te maken.
en je moet wel snel zijn, bij t opstarten, die melding om op te starten vanaf cd zie je meestal maar enkele seconden...
idd moet je 64bit draaien als je pc 64-bit is. wat betreft je schijf overleden,moeilijk met zekerheid te zeggen zo op afstand, hé, mr k vrees ervoor.
al es geprobeerd in veilige modus op te starten? kleine kans, mr je weet mr nooit of ie zo je schijf nog wil lezen...
mocht ik nog ideetje hebben, stuur ik het wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens het opstarten krijg ik alleen heel even Press to enter Setup te zien.
Hierna krijg ik dus het zwarte scherm met die melding weer.
Hoe moet ik in veilige modus opstarten?
Heb al geprobeerd tijdens het starten te klikken op F8, F12, F4, F6 maar ook hier wordt niet op gereageerd.
Heb Ubuntu gebrand met rechtermuis op ingepakte iso bestand, dan gekozen: Openen met: Windows hulpprogramma voor het branden van schijvenkopiebestanden (zoals beschreven stond bij Ubuntu)
Is toen de DVD gaan schrijven.
Is dit niet goed? Moet ik eerst uitpakken en dan branden?
En wat precies branden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
branden = cd schrijven, t zelfde hoor
en, nee, uitpakken hoeft niet, integendeel, isofile is specifiek formaat om te branden.
vreemd dat je dan geen melding krijgt om te " booten " van cd ?
http://downloads.phpnuke.org/nl/download-item-view-y-m-m-b-l/IMGBURN.htm hierbij link om het eventueel met imgburn te proberen, let wel dat je in imgburn kiest voor "write image ", zou dan toch echt geen probleem mogen zijn.
wil ie nog steeds niet, moet je effe proberen of je nog in je bios geraakt, daar zoek je tab " boot devices " of iets dergelijk, en met de pijltje zet je " boot from cd" op de bovenste lijn, dus als eerste. save changes, dan exit. herstarten, met cd in lade steeds, natuurlijk.
om in bios te geraken, tijdens opstart snel en veel op F2 blijven tokkelen. 2' optie:
om in veilige modus op te starten, is er in jouw geval maar één mogelijkheid :
tijdens het opstarten, (dus hetzelfde, van in het begin, niet wachten tot je setupscherm, of logo, of wat dan ook krijgt) blijf je herhaaldelijk in snel tempo, op F8 tikken.
meeste systemen gebruiken F8,maar reageert dat niet, probeer t zelfde met F10, F11, F5. je zou ook kunnen kijken of je van iemand een windows-dvd mag gebruiken, die je dan als opstart-cd gebruikt, van daaruit heb je ook de mogelijkheid om te kiezen voor opstarten in veilige modus.
als je wil, kan ik wel es zien of er iso's van w7 te vinden zijn, (als je bittorrent of iets dergelijks kan gebruiken, ergens) die zijn dan wel niet legitiem, (dus beter niet installeren) maar je kan er wel mee opstarten, om zo in veilige modus te geraken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraagje : krijg je nog " piepjes" te horen tijdens opstart?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krijg helemaal geen melding tijdens het opstarten, alleen die F2.
Optie 1 en 2 heb ik al geprobeerd.
Krijg geen piepjes te horen tijdens opstart.
Wij gebruiken ook Ashampoo burning voor het branden van CD/DVD
Maar als ik op de DVD kijk ziet die er gewoon goed uit met allerlei bestanden. Maar laptop reageert dus nergens op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
echt wel ellende, hoor, goh
als je geen piepjes hoort, en je ook niet meer in je bios geraakt, vermoed ik stilletjesaan dat je moederbord een defect heeft.
waarschijnlijk heeft dat aan de basis van al je probs gelegen.
het slechte nieuws is, dat je data in dat geval niet meer te redden is, of je zou moeten proberen de hdd van laptop eruit te halen en aan of in andere pc te hangen, en te kijken of je zo nog erin geraakt. best mogelijk van wel, maar is wel een heel gedoe natuurlijk, én pas op voor je garantie, die vervalt vaak als je zelf je laptop opendoet, dus ga je moeten overwegen wat het belangrijkste is nu, eerst data saven, of gelijk laptopje binnendoen. en, idd, ashampoo is ookheel goed prog , werk er zelf ook vaak mee,brand images perfect, nr mijn ondervinding, dus hou je dvd'tje met ubuntu maar bij, komt vast nog van pas. ik ben bang dat ik je niet veel verder kan helpen op dit punt, jammer, maar laat gerust weten wat je er verder mee gaat doen, of als je nog vragen hebt, ik hoor het graag
succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankzij de duidelijk uitleg en snelle reactie ben ik een stuk verder gekomen met de laptop herstellen.
Was uiteindelijk van korte duur, is nu ter reparatie terug naar winkel.
Nogmaals bedankt voor de snelle en duidelijke uitleg

Andere antwoorden (7)

Weet je welke processen de laptop allemaal opstart? Dit kan je met het programma Soluto (gratis; zie bron) controleren en beheren.

Je ziet welke processen gestart worden, en hoeveel tijd ze kosten. Je kunt bepaalde processen handmatig uitzetten (je kunt hiermee geen schade aanrichten; de essentiële processen zijn afgeschermd).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens in de opstartprocessen. Win7/Vista: start > msconfig. WinXP: start > uitvoeren > msconfig. Dan naar tabblad 'opstarten' daar kan je nutteloze processen uitschakelen, misschien wordt ie daar sneller van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook je geheugen compleet opgeschoond?
Bijv. internetcace schoonmaken en vervolgens defragmenteren.(Dit kan in totaal ongeveer 4-12 uur duren)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jorrissie zegt. Maar heb ook het vermoeden dat er iets mis is met de opstart van windows zelf. Ik zou je adviseren om een goede backup te maken en windows helemaal opnieuw te installeren. Even werk maar uiteindelijk wel een goed werkende pc... Daarnaast kan ik je nog AVG pc tune-up adviseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je in dat geval moet doen, is overwegen, of kaal installeren de optie voor je is, als er tenminste geen bestanden opstaan, die erg belangrijk zijn. Ik raad je sowieso aan, om van de hele schijf een backup op cd te maken, want als er dingen opstaan, die heel belangrijk zijn, en je installeert opnieuw, dan ben je die, zonder backup kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef u de raad om te beginnen met Ccleaner op uw PC te zetten Dit is een gratis programma welke uw PC eens grondig schoon maakt. Daarna eens defragmenteren. Defragmenteren kan u vinden onder Start => Alle programma's => Bureau accessoires => Systeemwerkset.
U zal zien dat alles al een stuk vlugger zal verlopen.
Daarna kan u eveneens met Ccleaner zien welke programma's er allemaal opstarten, desgewenst een aantal nutteloze uitschakelen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het helpt een groot deel om naar windows defender Daar staan de opstart progamma's en verwijder de meeste en voila hij start sneller op
Bronnen: