Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Na ongeveer een 2 maanden gaat mijn computer raar doen, wat moet ik doen? (extra uitleg)

Als ik naar mijn documenten ga en ergens op klik hangt hij vast, en google chrome is ook sinds vandaag heel langzaam, hoe verhelp ik dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
721

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het klinkt alsof het tijd is voor een grote schoonmaak van je computer.

Een computer is net als een fiets, hoe vaker je hem onderhoud geeft, hoe langer hij normaal blijft functioneren.

De oorzaken kunnen verschillend zijn.
- Virussen
- Rommelige harddrive of volle harddrive
- Beschadigde bestanden

Wat ik je aanraad is om
1. een virusscanner ( meerdere als je tijd hebt ) te draaien
2. in je start menu -> bureau accessoires -> systeemwerkset de schijfdefragmentatie en schrijfopruiming te draaien
3. Schoonmaak programma's te draaien. ( zelf gebruik ik Advanced systemcare, ccleaner )

Mocht dit echter allemaal niet helpen, kan je een systeem herstel doen ( wederom in je systeemwerkset ) naar 2 maanden geleden.

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens Ccleaner te installeren (gratis) zeer goede opruim tool. En Registery Reviver (gewoon even googlen), kun je eerst trial proberen daarna ook aanschaffen. Is zeer nuttig haalt nl fouten van je computer en hersteld deze. En Chrome eens deinstalleren en op nieuw op je pc zetten. Kun je bijv ook heel makkelijk doen via Ccleaner! Succes met alles
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding