Er komt rook uit mijn laptop! Wat moet ik doen?

Er komt rook uit mijn laptop als ik 'm schijn houdt (ventilator naar boven). Dan begint er vanalles te rammelen en komt er rook en stofdeeltjes uit.. wat kan dit zijn en wat kan ik doen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Het is niet zo dat ie half in de fik staat, het is maar een heel klein beetje rook, alleen als ik 'm schijn houd. Als ik 'm recht laat staan is er niets aan de hand.. Is er iets wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Ik vermoed dat iig 1 van je fans niet goed tegen een andere oriëntatie kan dan "rechtop". Wellicht door slijtage dus dat die fan niet meer goed draait als je 'm schuin houd waardoor niet meer goed gekoeld wordt en wellicht stofdeeltjes kunnen gaan roken.

Doe dit iig niet te vaak want dan heb je zo je hardware stuk. Haal iig eens de klepjes vd bodem zodat je hopelijk de fan(s) kunt zien draaien en dus of mijn theorie ook daadwerkelijk klopt. Zo ja dan is zo'n fan meestal wel te vervangen (kan wel lastig zijn om vervanging te vinden + is altijd vrij duur, denk aan 40€ bv voor een fan die vh zelfde formaat in in desktop pc nog geen 10€ kost).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou hem ff niet meer gebruiken en laten maken door iemand die er verstand van heeft.