Waar kan ik het beste gegevens( meeste foto's en enkele aangemaakte documenten)bewaren usb stick of harde schijf? Zijn er voor en/of nadelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
hoeveel mb/gig moet je bewaren ?

Antwoorden (5)

USB stick lijkt me beter, kans dat bestanden verloren gaan is erg klein. En dan blijft er vrije ruimte op de computer/laptop over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er van af waar je het voor wilt gebruiken. Is het puur voor jezelf, waar je haast niks mee doet, zou ik ze op je harde schijf bewaren. Zijn het bestanden die je wekelijks gebruikt op verschillende locaties, dan zou ik een usb stick nemen.

Als het belangrijke documenten zijn, zou ik het sowieso op beide opslaan. Dan heb je altijd een back-up.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het allerbeste is de bestanden op een aparte partitie van uw harde schijf te bewaren. Dus alle programma's op de C:/ partitie maar alle folders op een D:/ partitie. Daar kan je alle foto's, video- en filmbestanden, data, muziek, enz opzetten.
De reden is simpel, als je harde schijf crasht moet je die opnieuw installeren wat meebrengt dat die C:/ partitie volledig overschreven wordt, ook eventuele data die erop staat. Bij herinstalleren kan je kiezen om de D:/ partitie onaangeraakt blijft.
100% zekerheid heb je pas als u die data nog eens copyeert naar een EXTERNE harde schijf. Voordeel hiervan is dat u ook uw backup daarop kunt zetten voor het geval de controller van uw harde schijf van uw PC zou sneuvelen want dan bent u werkelijk alles kwijt. Let er wel op dat u bij uw backup moet vermelden dat u ook een systeem backup wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je veel data hebt (fotos, bestanden etc etc) dan zou ik adviseren om eens te kijken naar een NAS server.
Veel opslag capaciteit, makkelijk te bereiken (ook als je niet thuis bent) en je kunt de NAS gewoon bij je thuis neer zetten (ze zijn mooi klein van formaat)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan de bestanden het best op een usb stick en harde schrijf zetten. Als er 1 onverwachts kapot gaat, heb je altijd een back-up. Wat je ook kan doen is het uploaden op het internet, dan heb je het in principe altijd bij je. Zolang je internet verbinding en een computer hebt, kan je erbij.