Dat hangt erg af van het onderwerp. De kennis van de lezer (leek of niet) Probeer het zo kort mogelijk te houden. Korte zinnen met relevante info, geen uitleg van waarom. Zorg dat er een contactpersoon op staat (tel / mail) eventuele relevante en verwante info. HEt kan ik zinnen, maar ook bv een soort flowschema of beslisboom, of een combinatie hiervan.
Probeer je in te leven in degene die het leest. Die moet (waarschijnlijk) de informatie eruit halen en toepassen waar jij belang bij hebt .Kortom: maak je factsheet, vergeet wat je over het onderwerp weet, en gebruik het als leek. Als je dan de info eruit haalt die je bedoeld had als schrijver, is het goed. Laat het vooral door anderen lezen.
Ook niet onbelangrijk: hou de factsheet up-to-date. Dus ook de factsheet aanpassen als de info waarover het gaat veranderd.
Sterkte er mee, ik weet ui ervaring dat het lang niet mee valt. Wat jij een logische zin vindt, kan een ander maar zo heel anders opvatten.
Oh, huisstijl aanhouden als je bedrijf dit heeft en probeer het overzichtelijk te houden. Een fotootje wil ook wel helpen