Waarom staat erop mijn apple macbook lokaal opslag s.blabla vraagt toestemming om gegevens op uw computer op te slaan? alleen op youtbe.

Grr ik kan het niet wegklikken!
Of moet ik daarvoor iets wegvinken bij de instellingen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat heeft te maken met je flashplayer buffer, is normaal dat hij eerst even een stukje film inlaad om verder op te starten en door te spelen zonder te schokken
ik weet niet precies hoe het werkt met mac ik weet ook niet of je en oudere verse mac hebt 10.4 of zo ?
dan heb je problemen want flash wordt niet meer goed ondersteund
maar goed je spreekt over een macbook ? dan zou het geen probleem moet zijn
dus gewoon toestaan als dat kan
en anders eeh ja rechtklikken kan je dat ?
dan zou er een instellingen schermpje moeten komen waar je de buffer mee kan instellen

succes
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Mac vraagt geen toestemming om een filmpje te bufferen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook heeft het niets met de ondersteuning van Flash te maken. Als Flash er niet op staat, kan Flash ook niet om toestemming tot opslag vragen.
capthavoc
12 jaar geleden
voor youtube heb je flash nodig
als je google chrome zou gebruiken is het probleem misschien opgelost ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor YouTube heb je geen Flash nodig. Daar hebben we tegenwoordig HTML5 voor, dat door Safari wordt ondersteund.
YouTube of iets op YouTube wil blijkbaar iets opslaan in je lokale database. Dat lijkt op cookies maar werkt net anders.

In de Voorkeuren van Safari kun je onderaan het Geavanceerd tabblad aangeven hoeveel hij mag opslaan zonder toestemming te vragen. Misschien helpt het om dit op 0 te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermoedelijk heb je zelf of iemand anders ooit iets aan de instellingen gewijzigd. Je kunt ze ook zelf terugzetten.
1. Ga naar Systeemvoorkeuren en kies "Flash Player"
of
2. Rechts-klik op een Flash-filmpje en kies in het popup-menu: Global Settings.
Beide brengen je in een instelscherm waar je allerlei dingen voor Flash kunt instellen, ook of websites iets mogen opslaan of niet. De instelling om dat elke keer te laten vragen was mij te irritant. Altijd toestaan werkt zeker, maar laat ongewenste flash-cookies achter. Altijd blokkeren zou ertoe kunnen leiden dat sommige flash-sites niet meer (goed) werken. Dat zie je al snel. Je kunt in dit paneel ook per site aangeven of er iets opgeslagen mag worden.

Je kunt ook per site aangeven hoeveel er opgeslagen mag worden, dan rechts-klik je op een filmpje en kiest voor Settings (zonder Global dus), in een klein venstertje kun je dan instellen hoeveel die bepaalde site van jou mag opslaan.

Het gaat hierbij om opslagruimte op hard disk, opslag om iets later, in een volgende sessie bijv. terug te kunnen lezen. Een flash cookie vaak. Deze opslag is iets heel anders dan de buffer die aangemakt wordt om het fimpje goed te kunnen afspelen. Die buffer is gewoon in je interne werkgeheugen en wordt nooit op disk gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitvinken van die optie is op een Mac gelukkig niet nodig. Er wordt niets meegeleverd.