Hoe kan het dat ik blauwe letters op m'n bureaublad krijg?

Mijn laptop is een week geleden van onderhoud voorzien, maar er waren wel wat aanpassingen zichtbaar. Zo zag o.a. de taakbalk er anders uit. Dat hebben we al aan kunnen passen dat dat er weer normaal uit ziet. Maar er is nog een ding waar ik me enorm aan irriteer, en dat is dat de letters die onder de pictogrammen staan (bijv. "Google Chrome") die op het bureaublad staan, blauw zijn. Zo ziet het er ongeveer hetzelfde uit als de letters geselecteerd zijn. Kan iemand mij zeggen hoe ik dat kan aanpassen? Het gaat om een Windows XP-laptop.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het lijkt erop dat er een bepaald theme is geinstalleerd. themas kun je selecteren door op t bureaublad rechts te klikken en dan bij het layout tabblad een ander thema te kiezen

Antwoorden (1)

Ik denk dat je de oplossing kunt vinden via Configuratiescherm > Systeem > tabblad Geavanceerd > Visuele effecten. Als je daar een vinkje zet vóór "Vallende schaduwen voor namen van pictogrammen op bureaublad gebruiken" zou het probleem opgelost moeten zijn.
Pieter2011