Kan je een pdf bestand op google blijven lezen nadat hij verwijderd is?

Pas is een pdf bestand van mij verwijderd, maar als ik naar google ga, vindt ie hem nog steeds. Dat is logisch, want volgens mij duurt het altijd een paar weken voordat iets wat van internet is verwijderd ook van google is verwijderd.
Het pdf bestand kan ook nog steeds geopend worden. Is dat normaal? Ik had verwacht dat het bestand nog wel via google gevonden kon worden de eerste weken, maar dat als je het zou willen openen, dat dat niet meer zou lukken.

Is er iets mis gegaan met het verwijderen van het pdf bestand, of is het normaal dat je het via google de eerste weken nog kan openen en moet ik nog even wachten tot het ook van google is verwijderd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat de beheerder van de site alleen maar de link naar de PDF weggehaald heeft, maar niet de file op de server zelf. Dat is de enige verklaring voor het feit dat de PDF nog gewoon geopend kan worden. Als de file van de (web)server zelf weggegooid wordt, dan zul je hem niet meer kunnen openen. Neem dus nogmaals contact op met de beheerder!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100