Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een pdf bestand op google blijven lezen nadat hij verwijderd is?

Pas is een pdf bestand van mij verwijderd, maar als ik naar google ga, vindt ie hem nog steeds. Dat is logisch, want volgens mij duurt het altijd een paar weken voordat iets wat van internet is verwijderd ook van google is verwijderd.
Het pdf bestand kan ook nog steeds geopend worden. Is dat normaal? Ik had verwacht dat het bestand nog wel via google gevonden kon worden de eerste weken, maar dat als je het zou willen openen, dat dat niet meer zou lukken.

Is er iets mis gegaan met het verwijderen van het pdf bestand, of is het normaal dat je het via google de eerste weken nog kan openen en moet ik nog even wachten tot het ook van google is verwijderd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gvrox
14 jaar geleden
Staat het bestand op je eigen site ? En hoe heb je het verwijderd ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haal je niet twee dingen door elkaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gvrox Nee, we zijn ooit geïnterviewd voor een soort nieuwsbrief. Ik heb de instantie gemaild en zij hebben de nieuwsbrief er nu afgegooid (er stond erg persoonlijke info in, waarvan ik niet had verwacht dat het op internet kwam te staan). Op de site stonden pdf linkjes naar de verschillende nieuwsbrieven. De nieuwsbrief waar ik in voor kwam is inmiddels van de site afgehaald door de beheerder van die site. Toch blijf ik het op google vinden en kan ik het ook nog steeds openen. @monaliza Wat haal ik volgens jou door elkaar dan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ik denk dat de beheerder van de site alleen maar de link naar de PDF weggehaald heeft, maar niet de file op de server zelf. Dat is de enige verklaring voor het feit dat de PDF nog gewoon geopend kan worden.

Als de file van de (web)server zelf weggegooid wordt, dan zul je hem niet meer kunnen openen. Neem dus nogmaals contact op met de beheerder!
(Lees meer...)
gvrox
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet geheel waar... Ook caching kan meespelen. Als via een proxy wordt gewerkt of het PDF bestand staat in het chache van een browser is ook de kans dat het nog "lijkt" te werken. Vraag aan de vraagsteller:
Werkt het ophalen van de PDF vanaf meerdere verschillende locaties nog?
gvrox
14 jaar geleden
Dat is een heel waardevolle toevoeging ! Heb het net even getest, en Firefox hield de file inderdaad in de cache.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing