Is er een foto/film-maakprogramma voor mijn ingebouwde webcam?

ik heb een ingebouwde webcam op mijn laptop (samsung, windows7), alleen ik heb er geen film/foto-maak-programma bij. Dus gewoon waarmee ik filmpjes op kan nemen en foto's mee kan maken. Is dat ergens te downloaden? Ik heb ook een losse webcam, waar ook geen programma bij zit. Dus dat zou ook nog kunnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Er zijn veel softwares waarop dit kan.
Je kan een demo nemen, bijv. Webcammax of Youcam.
Maar er zijn ook veel websites waarop je een foto/filmpje kan maken (Zie bron).
Het mooie aan Cameroid is dat je er in het browser ook effecten in kan gooien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij elke webcam hoort (gratis) software die je op de website van de fabrikant moet kunnen downloaden. Maar als de losse webcam waarover je schrijft al een dagje ouder is, is er wellicht geen software te vinden voor Windows 7.

Een simpel programma voor het maken van foto's en het opnemen van filmpjes is MyCam:
http://mycam.nl.softonic.com/
Dat is het enige gratis programma dat ik ken.

Ook kun je, nadat je bent ingelogd, video's opnemen op de website van YouTube: http://www.youtube.com/my_webcam
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje. Ik heb mycam nu op mijn computer staan, alleen hij doet heel sloom en het geluid loopt niet gelijk aan het filmpje. Ik heb zelf niet echt verstand van computers.. dus misschien valt het in te stellen. Kan iemand mij daarbij helpen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb trouwens ook PowerDirector10 gedownload.. alleen als ik dan een filmpje opneem gaat het beeld bij het afspelen heeell snel. Dus als dat valt te verhelpen hoor ik het ook graag =)
Pieter2011
12 jaar geleden
Sorry, ik zou niet weten hoe je dat moet oplossen...