Hoe krijg ik het euroteken terug 'in' mijn toetsenbord?

Tot een tijdje terug kon ik gewoon het toetsenbord gebruiken voor het euroteken, CTRL+ALT+5.

Deze doet het nu, om de een of andere magische reden, niet meer. Ik moet dus steeds knippen en plakken, niet praktisch.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit weer instel op mijn toetsenbord?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (4)

Misschien per abuis een andere toetsenbord gedefinieerd. Met shift+enter kun je snel switchen tussen toetsenborden.
Nog makkelijker dan ctrl+alt+5 is at+5. Je moet dan wel de rechtse alt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als Alt Gr 5 niet lukt, kun je altijd nog Alt 0128 gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een dergelijk probleem onlangs nog meegemaakt. Bij mij was de oplossing de taalbar-instellingen weer op NL te zetten. Deze was bij mij op een andere taal gesprongen, waardoor ik het €-teken niet meer volgens de normale toetsencombinatie kon gebruiken.

Ervan uitgaande dat je Windows gebruikt: Je vindt de taalbar rechtsonder op je scherm, links van het klokje. Als het goed is vind je daar een tweeletterig knopje van een taal waar je op kunt klikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een foutje in Windows. Soms krijg je andere tekentjes dan verwacht. Herstarten helpt, maar tegelijkertijd de ctrl en shift indrukken moet het weer herstellen.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, geen foutje!