Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik het euroteken terug 'in' mijn toetsenbord?

Tot een tijdje terug kon ik gewoon het toetsenbord gebruiken voor het euroteken, CTRL+ALT+5.

Deze doet het nu, om de een of andere magische reden, niet meer. Ik moet dus steeds knippen en plakken, niet praktisch.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit weer instel op mijn toetsenbord?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Misschien per abuis een andere toetsenbord gedefinieerd. Met shift+enter kun je snel switchen tussen toetsenborden.
Nog makkelijker dan ctrl+alt+5 is at+5. Je moet dan wel de rechtse alt gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als Alt Gr 5 niet lukt, kun je altijd nog Alt 0128 gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een dergelijk probleem onlangs nog meegemaakt. Bij mij was de oplossing de taalbar-instellingen weer op NL te zetten. Deze was bij mij op een andere taal gesprongen, waardoor ik het €-teken niet meer volgens de normale toetsencombinatie kon gebruiken.

Ervan uitgaande dat je Windows gebruikt: Je vindt de taalbar rechtsonder op je scherm, links van het klokje. Als het goed is vind je daar een tweeletterig knopje van een taal waar je op kunt klikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een foutje in Windows. Soms krijg je andere tekentjes dan verwacht. Herstarten helpt, maar tegelijkertijd de ctrl en shift indrukken moet het weer herstellen.

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, geen foutje!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding