Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het bij koude omgevingstemperatuur beter om de computer s"nachts aan te laten staan ?

De computer staat op zolder, waar het s"nachts ongeveer 10 graden is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat je er niet met 10 graden zit te werken. De verwarming zal dan de ruimte opwarmen waarna de computer gewoon aangezet kan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de computer aan laat zal het wat warmer op zolder worden. Voor de computer zelf maakt het niet uit. Voor je elektriciteitsrekening is het beter om hem uit te zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10 graden of 18 graden maakt bij een processortemperatuur van 50 a 60 graden niet zo veel uit. Je zou hem misschien beter altijd aan kunnen laten. Dan zijn de temperatuurwisselingen voor de processor het kleinst.
Ik gebruik de computer ook als bijverwarming, net als de gloeilampen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daardoor gebruik ik wat minder gas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK, je gasverbruik gaat een fractie omlaag, maar je elektriciteitsverbruik gaat met sprongen omhoog :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mamarianne, bij mij niet. Ik heb nog zo'n laag rendementsketel (62%) en ik heb uitgerekend dat ik per calorie evenveel betaal voor gas als voor elektra.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het rendement van een pc als verwarmingsapparaat is zeer laag. De kosten voor het gebruik van een pc als verwarmer zijn dan ook relatief erg hoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als Reddie een voeding van 150W heeft zou je goedkoper uit kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle elektrische energie wordt sowieso in warmte omgezet. 100% rendement. Ongeacht of de computer er mee heeft staan rekenen. Dat geldt zoals gemeld niet voor mijn verwarmingsketel (62%).
Een beetje natuurkundig inzicht zou hier helpen.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing