Kan je iets specifieker zijn!
Welke e-mail programma gebruik je?
En welk besturingssysteem?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
windows mail en microsoft outlook
windows vista en windows 7
De geluiden kun je in Outlook Express instellen via Extra/Opties, tabblad Algemeen, onder Berichten verzenden/ontvangen. Daar kun je een vinkje zetten bij: geluiden afspelen.

Toegevoegd na 42 minuten:
Je kunt ook geluidsbestanden (.wav) op je pc zetten en die koppelen aan b.v. inkomende post. Bij XP ga je daarvoor naar Start -> Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> tabblad Geluiden -> in de lijst onder "Programmagebeurtenissen" naar "Melding bij nieuw e-mailbericht" gaan en dan via "Bladeren" het gewenste geluidje selecteren.

Toegevoegd na 3 uur:
Bij Windows Mail ga je naar Extra > Opties > Algemeen en zet een vinkje vóór: Geluid afspelen bij nieuwe berichten (zie afbeelding).

In Vista ga je, als je geluiden wilt veranderen, naar Start > Configuratiescherm > Geluid, tabblad Geluiden. In het venster scroll je naar: Melding bij nieuw e-mailbericht. Markeer die regel, klik op Bladeren, en selecteer het geluid van jouw keuze (.wav-bestand). Klik vervolgens op Toepassen > OK.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt,het was een uitvoerig antwoordt.
is het misschien ook mogelijk om een tekst of iets dergelijks op het scherm te krijgen?wanneer er een e-mail binnen komt?
Pieter2011
12 jaar geleden
Ja, een tekst kan ook, maar niet met Windows Mail of Outlook (Express). Zelf gebruik ik Pop Peeper, waar zowel mijn Hotmail-post als Windows Mail op binnenkomt:
http://www.poppeeper.com/
Dat programma geeft zowel een gesproken berichtje (wat je wel zelf moet opzoeken en instellen) als een schermpje waarop staat hoeveel berichten er op welk account zijn binnengekomen. Handig programmaatje, vind ik! Eigenlijk hoef je dan Windows Mail en Hotmail nooit meer te openen, want alle berichten ontvang je via Pop Peeper.