wat zijn Task scheduler services en hoe schakel ik dat in?

Ik wil mijn c schijf weer eens wat opruimen, een heel gedoe.
Vraag me bv af waarom ik Open Office niet volledig op die D schijf krijg, neemt megaveel plaats in. Maar goed.
Ik wilde defragmenteren, maar krijg de melding dat Task Scheduler services niet ingeschakeld is. Oké, maar wat is dat voor een ding en hoe schakel ik dat in

Toegevoegd na 38 seconden:
ik werk met windows 8.1., computer Lenovo...

Picture for question
2.3K

Antwoorden (1)

Met een Task Scheduler kun je automatisch taken laten uitvoeren door Windows.
Ga naar Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Component services -> Services.
Hier kun je de Scheduler inschakelen.

Als je dubbelklikt op de Task Scheduler krijg je een tabblad 'Afhankelijkheden' te zien.
Daarop kun je zien dat deze service afhankelijk is van de werking van de RPC-service en van de Windows Event Log service.
Die beide services moeten op Automatisch staan EN gestart zijn.

Als de Task Scheduler grijs is:
Voeg deze instelling
http://www.winhelponline.com/blog/wp-content/uploads/2008/03/scheduler.reg
aan je register toe (Download en dubbelklik).

Je kunt je harde schijf overigens ook defragmenteren met het uitstekende programma Defraggler (Van de makers van Ccleaner).
http://www.piriform.com/defraggler

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je nog steeds weinig ruimte overhoudt, kun je met een programma als WinDirStat zien welke mappen en bestanden zoveel ruimte in bestand nemen.
http://windowsreport.com/best-disk-space-analyzer-windows/
SimonV